недеља, 22. септембар 2019.

Весић: Београд добија функционалан Трг републике, какав српска престоница и заслужује

Београд је поштено платио Трг и околне саобраћајнице и добићемо функционалан коловоз каже у интервју за „Блиц” заменик градоначелника Београда Горан Весић. 

Да ли су погрешно постављене коцке на Тргу републике биле само грешка извођача или је пропуст морао да се утврди раније?

- Наложио сам извођачу да све коцке на коловозу око Трга, има их 41.500, пресложи тако да уместо храпавог коловоза добијемо раван. Онај ко је пројектовао овакав коловоз није водио рачуна да у саобраћају постоје бициклисти и мотоциклисти и зато ће све да буде измењено. Београд је поштено платио Трг и околне саобраћајнице и добићемо функционалан коловоз. Поновно слагање коцки се ради о трошку извођача а не града, и неће нас коштати ниједан динар. Ја имам обавезу да одговорно штитим интерес града и могу да ме нападају колико хоће, али ћу сваког извођача да вратим и натерам да ради поново ако посао није урађен како треба. Мене за то плаћају грађани. Грађани треба да знају да је град до сада извођачу платио око 70 одсто уговора и нећемо ни да платимо све док нам не предају Трг какав смо платили. Поред тога, имамо банкарску гаранцију наредне три године од како нам предају Трг и свака евентуална поправка ће се вршити о њиховом трошку. Нисам ја Драган Ђилас да платим извођачу на Мосту на Ади 39 милиона евра додатних радова и још 14 милиона евра „награду” зато што су му Мост на Ади пустили за Нову годину 2012. године као почетак изборне кампање, као и да платим још милион евра за лифтове на Мосту на Ади који ни данас не раде. Или да узмем шест милиона евра скупљег извођача како је он урадио на Булевару краља Александра.

Када би требало да буду завршени радови на саобраћајницама у Краљице Марије, 27. марта, Џорџа Вашингтона и Цара Душана? Зашто се касни? 

- Улица 27. марта, од Старине Новака до Таковске,  пуштена је 15. септембра за саобраћај, а Улица краљице Марије, од Рузвелтове до Старине Новака, биће пуштена за саобраћај у првој недељи октобра. Потом ће до 1. новембра бити пуштен за саобраћај све до Дринчићеве улице односно Бајлонијеве пијаце. Тада ћемо пустити и трамваје. До краја године биће урађени сви тротоари на потезу од Рузвелтове до Дринчићеве и те улице ће бити потпуно реконструисане. Потез од Дринчићеве до Зоо-врта радиће се од априла до краја августа наредне године. Донели смо одлуку да се други део улице не ради ове године како не би било радова за време зимског периода. Касни се јер су инсталације испод улица старе, нису тачно уцртане, а рецимо на потезу Рузвелтова - Старине Новака било је преко 300 превезивања канализације и водовода, а према пројекту је требало да буде испод 100. Сада ће свако моћи да види како изгледају модерне саобраћајнице до Дринчићеве, и ове распале, Ђиласове, од Дринчићеве. Па нека упореде.

Који су највећи пројекти у Београду чија се реализација очекује у наредном периоду? 

- Наш највећи пројекат је изградња метроа која почиње до краја наредне године на Макишком пољу. До новембра усвајамо ПДР Макишког поља, одмах ће Влада прогласити јавни интерес и почињемо експропријацију, кинеска странка наставља пројектовање у фазама кроз међудржавни споразум и ми ћемо почети да градимо метро на Макишком пољу. То је историјска ствар за Београд. Захвалан сам председнику Вучићу јер је држава стала иза пројекта. Почиње изградња фабрике за прераду отпадних вода у Великом Селу која покрива подручје од 1,5 милиона становника, завршили смо пројектовање фабрике за отпадне воде у Батајници, а почињемо пројектовање фабрике у Остружници. Прву фазу фабрике у Великом Селу финансира Влада, а са њом преговарамо да из Националног инвестиционог плана добијемо још 920 милиона евра да завршимо све фабрике за прераду отпадних вода и изградимо недостајућу канализацију. Следеће године почиње изградња Новог савског моста, премештање Старог и пројектовање висећег пешачко-бициклистичког моста између Аде Циганлије и Новог Београда. Почећемо и изградњу градског тунела од Карађорђеве до Булевара деспота Стефана. У 2021. почињемо изградњу моста код Аде Хује који ће нашом унутрашњом обилазницом која иде од Миријева, преко Саве Машковића, Црнотравске, Борске и Булевара патријарха Павла повезати овај мост са Мостом на Ади. Када томе додамо проширење „БГ воза“ за још две линије од којих ће једна ићи до Сурчина, аеродрома и новог националног стадиона, а већ ове године повезујемо Младеновац и Лазаревац и обилазницу око нашег града коју гради Република Србија, као и везу Јурија Гагарина до аутопута „Милош Велики“, урадићемо за десетак година колико ови фолиранти и позери не би могли за 500 година.

Докле се стигло са постављањем гондоле и када би требало да се зна коначан епилог? 

- Београд ће добити гондолу која ће повезивати Калемегдански парк и Ушће, као што гондолу имају Јерусалим, Њујорк, Салцбург, Кобленц и многи други градови. Ову промену никаква хистерија агресивне мањине неће зауставити. У међувремену, до краја године отворићемо пасарелу која је ближа Београдској тврђави од гондоле, али која је овима што нападају гондолу прихватљива, јер ју је Ђилас смислио па где да нападну њега? Само што је то Ђилас осмислио, али није знао да изгради. Као ни Славију, као ни Град на води...