До бољег квалитета такси услуге у три фазе
Извршни одбор Скупштине града предузео је све мере неопходне за побољшањe квалитета услуге ауто-такси превоза у Београду и утврдио три фазе за отклањање недостатака. Међутим, да би се сузбила појава нелегалног пружања такси услуге, неопходно је и да се са овом проблематиком озбиљније суоче градске судије за прекршаје и Министарство за капиталне инвестиције Србије, речено је на данашњој конференцији за новинаре у Скупштини града.
– При сузбијању нелегалног обављања ове услуге, као првој фази, посебан акценат ставили смо на ванлинијски превоз и таксисте који на основу решења Министарства за капиталне инвестиције за ту делатност пружају у ствари ауто-такси услуге. На нашу иницијативу, одржано је више састанака са представницима тог министарства, на којима смо утврдили предлоге измена и допуна Закона о превозу у друмском саобраћају. Иницирали смо да се ванлинијски превоз убудуће обавља искључиво у фабрички произведеним возилима са најмање девет седишта, да ти аутомобили буду без таксиметра и да се у казнене мере уврсте и санкције привредног преступа и забране обављања те делатности због оваквих прекршаја. Ни до данас немамо одговор шта је са нашом инцијативом, а поменуто министарство и даље издаје нова решења, и то чак и предузећима за која је раније утврђено да су пружала такси услуге уместо ванлинијског превоза. И поред нашег сталног инсистирања да се и градске судије за прекршаје више ангажују на сузбијању нелегалног обављања ауто-такси превоза, ситуација се ни ту није изменила – рекао је члан градске владе Владимир Марковић.
Он је објаснио да друга фаза, која подразумева отклањање утврђених неправилности у раду таксиста, захтева стрпљење због своје сложености. У тој фази саобраћајни инспектори непрекидно и приоритетно раде на сузбијању појаве одбијања таксиста да превозе путнике на краћим релацијама или да их превозе по погодби и без укључивања таксиметра, што је најчешће на сурчинском аеродрому и код главне железничке и аутобуске станице. Марковић је указао на потребу да и грађани пријављују инспекцији такве случајеве, као и да се таксисти сами ангажују на спречевању оваквих појава. Трећа фаза је, према његовим речима, изузетно важна зато што обухвата доношење нове одлуке о ауто-такси превозу, којом треба да се дефинише нови концепт организације ове делатности и елиминишу одређени пропусти у раду ауто-такси службе.
– Да би се омогућио још бољи амбијент за рад у тој области, овог месеца расписаћемо и јавни позив за израду студије „Организација ауто-такси службе у Београду”, која ће практично бити основ за доношење нове градске одлуке. Користићемо и искуства других земаља у овој делатности, а уважићемо и сугестије такси удружења, предузећа и синдиката. Да је градска влада до сада учинила све што је у њеној моћи, говори и чињеница да су се ове године таксисти спонтано окупили како би подржали напоре Скупштине града – закључио је Марковић.
Градски секретар за привреду Горан Влаховић истакао је да је прва фаза већ показала неке резултате, али да градске судије за прекршаје нису урадиле свој посао будући да нису донеле ниједно решење о санкционисању нелегалних таксиста. Он је позвао судије за прекршаје и ресорно републичко министарство да приону на посао како би Скупштини града и Београђанима помогли у сузбијању ове појаве, подсетивши да ће Београд наредне године бити домаћин светски значајних догађаја које треба спремно дочекати и створити могућности да се такси превоз што мање обавља мимо прописа. Секретаријат за привреду тренутно завршава и студију „Такси служба града Београда у функцији туризма” у циљу побољшања имиџа таксиста.
Захваљујући Скупштини града на изузетној сарадњи у спречавању незаконитог пружања такси услуга у протекле четири године, председник „Беотаксија” Миливоје Армуш упозорио је да ниједна од 638 пријава припадника МУП-а на понашање таксиста на сурчинском аеродрому није добила епилог. Градске судије за прекршаје донеле су до сада само једно решење о опомињању таксисте „ЦМ турса”, који при томе није имао дозволу за рад. Наведено је да то лице треба само да плати трошкове у паушалном износу од 300 динара. То је непримерена појава, оценио је Армуш, констатујући да ће таксисти сами морати да се организују у решавању овог проблема ако градске судије за прекршаје и Министарство за капиталне инвестиције ништа не предузму.