Овогодишњи Битеф је још једна потврда повратка Београда свету
Тридесет осми Београдски интернационални театарски фестивал отворен је синоћ на платоу испред Атељеа 212 перформансом „Max metalic”, коју је овом позоришном фестивалу поклонио управо завршени Белеф. Част да фестивал и званично прогласи отвореним припала је глумцу Предрагу Микију Манојловићу, иначе и члану овогодишњег жирија, који је подсетио да Битеф траје још од 1967. године.
– Путујући светом реч Битеф је Београд уписала у један од најважнијих културних центара на мапи света до 1988. године. Битеф нас је затим, у незаборавно мрачном периоду до 2000. године, опоменуо да је недостатак континуитета суштинска основна мана и слабост овог простора са којом не може бити никаквих процеса. Битеф, као и Бемус, доказују да је у овој земљи могуће не почињати у свему испочетка негирајући и уништавајући претходно освојене вредности – нагласио је Манојловић.
Он је рекао да велики број уметника и гостију из иностранства на овом фестивалу потврђује извесност повратка Битефа и Београда свету и свом још увек незаузетом, слободном месту најзначајнијих позоришних фестивала.
– Поучен искуством да без страсти нема остварених намера и тенденција, слободан сам да наслутим ново, снажно буђење и раст нашег позоришта, чије је једно од основних упоришта у управи града Београда која у одређеној мери доказује, а надам се да ће тако и наставити, да без нових тенденција и страсти у вођењу града нема будућности – рекао је Манојловић.
На овогодишњем Битефу, који се одвија под слоганом „Нове позоришне тенденције... и друге страсти”, до 27. септембра биће приказано 15 представа из дванаест земаља света. Званичан фестивалски програм почео је светском премијером кореографије Јожефа Нађа „Рај” у копродукцији Битеф театра и Уметничке радионице Кањишки круг, која је одиграна одмах после отварања. Другог дана фестивала у Југословенском драмском позоришту биће приказана представа Саре Кејн „Очишћени” у извођењу Театра из Вроцлава. Реприза је 17. септембра, на истој позорници. Истог дана у Плато плус играоници, у Васиној 19, моћи ће да се погледа „Психоза и смрт аутора”, опет по Сари Кејн, припремљена на Универзитету уметности и ТКХ-центру за теорију и праксу извођачких уметности.