Интегрисани тарифни систем у примени од 1. маја
Интегрисани тарифни систем у јавном градском превозу ступиће на снагу 1. маја, најављено је данас на конференцији за новинаре у Скупштини града. Одлуку о томе градска влада донеће ових дана, после двоипомесечних преговора са приватним превозницима. Они ће у овом систему имати загарантовану зараду од 135 милиона динара, а грађани ће моћи са истом појединачном и претплатном картом возе и у њиховим и у возилима ГСБ-а.
Приход приватних превозника од продатих карата утврђен је у висини од 113,3 милиона динара, а град ће сваког месеца из буџета издвајати још 21,7 милиона динара. Овом дотацијом биће надокнађена разлика у цени карата које се продају у њиховим возилима и оних које се купују на трафикама, као и превоз путника који имају претплатне карте.
– Уколико приватници не успеју у току месеца да зараде 113,3 милиона динара, град ће им и ту разлику надокнадити. Њихов је месечни приход сигуран и у летњим месецима, када је интензитет јавног превоза мањи за 20 одсто – рекао је Милан Вујанић, члан градске владе.
Приватни превозници од 1. маја неће морати да плаћају штампање карата, већ ће их добијати у Дирекцији за јавни превоз, рекао је њен директор Момчило Зрнзевић. Новац од продаје неће морати да уплаћују дирекцији, већ ће га задржавати за себе.
Град ће приватним превозницима бити гарант и у лизингу и кредитирању при куповини нових возила. Дирекција ће ангажовати контролоре који ће проверавати да ли грађани имају карте, али и рад диспечера и отправника.
Јавни превоз је у Београду, на основу снимања 2001. године, користио 1,7 милиона путника. ГСБ превозио је 1,6 милиона, односно 90,5 одсто, „Ласта”, „Ластра” и приватници осам и „Беовоз” 1,5 одсто путника. Претплатне карте користило је 55 одсто, бесплатне легитимације 10 и појединчане карте 28 одсто путника, док се седам одсто грађана возило без карте. Ригорозном контролом овај број је, према Вујанићевим речима, сведен на пет одсто.
Град сада дотира превоз избеглица, грађана старијих од 70 година, слепих особа и инвалида, којих има око 78.000. Јавни превоз користи 153.000 повлашћених, 106.000 запослених путника и 10.800 преседача, а прода се 270.592 маркице. У возилима се месечно прода 6,4 милиона карата – у возилима ГСБ-а 1,5, а у приватним аутобусима 3,8 милиона.
Жељко Ђукановић, градски секретар за саобраћај, најавио је и да ће се касније у систем уводити нове врсте карата, као што су дневне, викенд, полугодишње карте и друго.