Беоинфо вести

Интегрални тарифни систем у од данас у примени

16.05.2004.

Интегрални тарифни систем у од данас у примени
Величина слова

Интегрални тарифни систем, који грађанима омогућује да се са маркицом  или  јединственом картом, купљеном за 12 динара на киоску, превозе не само возилима ГСБ-а већ и приватних превозника, данас је и практично почео да се примењује. Како то изгледа на „терену”, у раним јутарњим сатима проверио је и председник градске владе Ненад Богдановић, са сарадницима и новинарима. На пункту „Зелени венац” били су и директор ГСП-а „Београд” Славен Тица, као и власници највећих приватних фирми које учествују у јавном градском превозу.
– Ово је финале четворогодишњих настојања ове градске управе  да грађанима, без повећавања цене карата, обезбедимо бољи, доступнији и ефикаснији градски превоз. Прве контроле на „терену”, које спроводимо од раних јутарњих часова, показују да су на улицама сва планирана возила, да су поништивачи уграђени у све аутобусе, да су превозници на време требовали карте и да поштују све што је договорено. Једино још поједини сумњичави а можда и недовољно обавештени путници оклевају да уђу у аутобусе приватника. Ја их позивам да од данас са маркицом  слободно уђу у први аутобус, што и даље остаје најјефтинији вид превоза. Оне који  немају маркицу молим да купују карте јер је то пре свега у интересу побољшања јавног превоза у граду, а и контроле ће у свим возилима бити још ригорозније – рекао је  Богдановић.
Београђани од данас са картом купљеном на киоску, чија је цена 12 динара, могу да  се возе у свих 1.200 возила, колико ће их на улицама бити у „шпицевима”. Карте купљене код возача и даље коштају 20 динара. Све важеће повластице од данас признају и приватни превозници, док лица старија од 70 година, труднице и мала деца имају право на бесплатну вожњу и у приватним аутобусима.

Договор, па – уговор

Објашњавајући зашто се толико преговарало са приватним превозницима око увођења интегралног тарифног система, Ненад Богдановић је и данас поновио да су уговори могли да буду потписани тек оног тренутка када су сви интереси усклађени.
– Нама је јасно да приватници неће да возе са губицима и ми то од њих и не тражимо. Они су навикли да послују на одређени начин и са одређеном зарадом, коју не желе да изгубе. Ми смо проценили да, одговарајућом буџетском прерасподелом, можемо да им ту зараду приближно обезбедимо и у условима интегралног тарифног система, а  и гарантовали смо минимални приход који ће им обезбедити нормално функционисање. И сви приватни превозници у Београду   потписали су потом са Дирекцијом  за јавни превоз измене постојећих уговора  – објаснио  је Богдановић.
Он је подсетио и да је  јединствени тарифни систем, у који су били укључени сви градски и приградски превозници, ЖТП и АТП „Панчево”,  почео да се кида пре више од десет година због несугласица око прерасподеле прихода, да би 1996. и практично престао да функционише. То је резултирало постепеним увођењем приватних превозника у јавни градски превоз, али и распадом ГСП „Београд”, што је било погрешно.
– Није спорно да  приватни превоз треба да буде саставни део јавног градског превоза у Београду, чак и кад то мало више кошта градски буџет. Ово што смо сад урадили ће само нешто мало повећати буџетски трошак за јавни превоз у граду, али смо то свесно урадили. То је још једна ствар коју многи не разумеју. Ми смо у протекле три године дотације за комуналне системе и јавни превоз са тадашњих 90 одсто свели на минимум, чак и када је у питању потрошња воде, а и оне ће престати да постоје за највише годину дана. Свака градска управа ће, међутим, и убудуће морати да дотира јавни градски превоз  из буџета. То је једноставно нужно јер чак ни грађани најразвијенијих земаља нису у стању да плаћају економску цену карте. Други разлог што то радимо је да бисмо мотивисали  грађане да што више користе јавни градски превоз да бисмо смањили гужву у граду и обезбедили да град боље функционише. Онима који желе луксузнији превоз понудићемо нешто скупљу вожњу минибусима, који су већ на улицама – рекао је Богдановић.
Он је најавио да ће већ од јуна и у приватним возилима бити смањен број кондуктера, уз повећање броја интерних контролора, који претходно треба да прођу обуку идентичну оној која је прописана за контролоре ГСП „Београд”.

Сви услови за квалитетнији превоз

Очигледно задовољан увођењем инегралног тарифног система, Славен Тица, директор ГСП „Београд”, рекао је данас за БЕОИНФО да то отвара могућност свим превозницима да сада више поведу рачуна о квалитету и изгледу возила.
– На улицама ће од данас у периоду вршног оптерећења бити око 1.200 возила, од тога  905 из возног парка ГСП-а, што би, у условима добре организације јавног превоза, требало да буде сасвим довољно за потребе града. Сад само треба врло пажљиво пратити сваку линију и реорганизовати оне које не буду функционисале како треба, што ће дати још виши квалитет превоза. Тек потом ћемо сви заједно у граду моћи да размишљамо и о укључивању приградских превозника, па и железнице у интегрални превозни и тарифни систем града  – рекао је Тица.
Старе повластице се, према његовим речима, за сада неће замењивати новим,  а новина је то што ће контролори ГСБ-а имати право да улазе и у аутобусе приватних превозника. Ова служба биће знатно појачана како би се спречила вожња без карата. Приватницима је остављено право да сами процене хоће ли задржати своје кондуктере.

Подели вест
mapa-responsive768-2.jpg
Интерактивна мапа
Интерактивна мапа најважнијих инвестиционих радова у Граду Београду
Сазнајте више