среда, 23. октобар 2019.

Покривеност града урбанистичким плановима повећана за 30 одсто

Главни урбаниста Марко Стојчић рекао је у Јутарњем програму Телевизије „Хепи” да се изглед Београда веома променио и да се у последњих пет година види велика промена каква се није видела последњих пет деценија.

– Пола века нисмо имали овако интензивну изградњу, јер у главном граду се гради чак два милиона квадрата годишње, а на нама је тежак задатак да изградимо инфраструктуру за толику градњу – рекао је он и додао да је потребно изградити водоводну мрежу, канализацију и саобраћајнице.

Према његовим речима, у Београду је број становника мање-више исти, али је све мање подстанара и мењају се јавни простори.

– Бар две деценије није ништа рађено по питању јавних простора, а сваки уређени град мора да има функционалне и уређене просторе за бициклисте и пешаке. Ми се трудимо да реконструишемо фасаде и уредимо зграде које су биле подсетници бурне београдске историје и које нису обнављане од бројних ратова и рушења града – навео је Стојчић и додао да је Нови Београд по том питању другачији и да је његово урбанистичко решење и даље идеал.

Главни урбаниста је поручио да је циљ да се сваки данашњи инвеститор мотивише да се више потруди да његов објекат буде бољи када је у питању функционалност.

– Ја разумем зашто постоје негодовања када се нешто ново гради, јер су читаве генерације одрасле у граду у ком се ништа није значајно мењало. Један од примера је да смо имали отпор што Топличин и Обилићев венац постају пешачка зона – рекао је он.

Стојчић је истакао да су промене тешке, али да се народ брзо навикне на добра решења, па је давна жеља да Београд изађе на реке остварен управо преко пешачких зона од Кнез Михаилове улице, преко Обилићевог, Топличиног и Косанчићевог венца, затим преко новоиграђене пасареле и Калемегдана.

– Београд је био опасан железничким шинама и морало је прво то да се регулише да би Београд сишао до река и био повезан пешачким зонама. Постојао је отпор грађана, али је било довољно објаснити и грађани су то прихватили – рекао је он.

Стојчић ће најавио и наставак изградње нових садржаја у пределу река Дунав и Сава.

– Ми сада почињемо изградњу линијског парка у дужини од 4,5 километара од Бетон хале до Панчевачког моста и то је најважнија ствар која ће за последицу имати потпуну промену урбаног ткива. Ради се о простору где је некада ишла пруга и већ сада нам се јављају инвеститори који су заинтересовани за изградњу одређених садржаја на том правцу. Београђани ће тако добити најквалитетнији јавни простор за рекреацију, забаву и културу – казао је Стојчић.

Говорећи о покривености града урбанистичким плановима, Стојчић је подсетио да је пре доласка садашње градске власти она износила око 30 одсто.

– Успели смо да покријемо град са још 30 одсто, а ја се надам да ћемо у нерадне три до четири године имати покривеност од 100 одсто. Тако ће свако ко има парцелу у граду знати шта може да се гради, знаће вредност земљишта, а ми ћемо лакше развијати инфраструктуру – рекао је Стојчић.

Говорећи о изградњи новог моста на Сави, Стојчић је подсетио да ће он имати четири саобраћајне траке, тротоаре и бициклистичке стазе.

– Београду је такав мост потребан јер ће имати двоструко већу проходност од старог. Тунел који смо планирали налази се у наставку, пролази поред Економског факултета и излази на Улицу деспота Стефана, што ће нам омогућити да се смање гужве и много брже дође са једног на други део града. Београд тренутно има 650.000 аутомобила, годишње добијамо 11.500 нових аутомобила и ми морамо ширити пешачку зону, али омогућавати и алтернативе – рекао је градски урбаниста.