четвртак, 2. јануар 2020.

Заменик градоначелника Горан Весић о протеклој години и плановима за 2020.

Дочек Нове године у Београду, који је традиционално организовао Град, био је један од најмасовнијих у Европи, протекао је без иједног инцидента, а у року од сат-два након дочека радници комуналних служби побринули су да се централно-градски део очисти, рекао је данас заменик градоначелника Горан Весић. Безбедност је била на високом нивоу, додао је Весић, што је један од услова који траже туристи када се одлучују где ће дочекати Нову годину. Још у децембру, прецизирао је заменик градоначелника, Београд је прешао бројку од милион туриста и неће проћи много времена а приход од туризма биће милијарду евра. 

– Град ће наставити да улаже у туризам јер је он важна привредна грана за Београд. Наш следећи циљ је конгресни туризам, у којем имамо велики потенцијал. Очекује нас реконструкција „Сава центра”, чиме би се отворила могућност да се отворе још два-три елитна хотела, којих сада има више од 120. Настављамо са стварањем услова за долазак све већег броја туриста у главни град – рекао је Весић.

Весић се у гостовању на ТВ „Пинк” осврнуо на најважније пројекте завршене у протеклој и оне који се настављају или су планирани за ову годину. 

Крај 2019. обележило је отварање реконструисане Палилулске пијаце која ће, како је навео Весић, бити пример за то какав је план за будући изглед још неких пијаца у граду. 

– Пијаце више нису места где се продаје само воће и поврће већ оне морају да издрже конкуренцију супермаркета. Ту грађани морају да добију комплетну услугу, то јест да могу да купе воће, поврће, месо, рибу, млечне производе, али и да попију кафу и набаве све остало што им затреба, дакле, да буду као мали тржни центри са сопственим паркинг простором. Следећи корак је Каленић пијаца, затим Сењачка, Бајлонијева, Видиковачка, Ђерам и Цветкова пијаца – навео је Весић, додајући да се посебно води рачуна о закупцима тезги, то јест да то буду они који и производе, а план је и да се тезге „брендирају”. 

Нелегална градња у Београду је заустављена, а велики успех је што је прошле године издато грађевинских дозвола за 1.000.29.000 квадрата и то је већ трећа година како се премашује милионска бројка. 

– Када се саберу све дозволе од 2013. године, дозвољена је градња за скоро пет и по милиона квадрата. Вредност те инвестиције је више од три и по милијарди евра. За мене је најважнији утисак претходне године што смо поново издали грађевинских дозвола за милион квадрата јер то значи да је обезбеђена будућност Београда. Инвеститори када граде плаћају доприносе за грађевинско земљиште и запошљавају нове људе, а то надаље значи и да ће бити новца за важне инфраструктурне пројекте – рекао је Весић, подсећајући на још неке од најважнијих ствари урађених у 2019., као што су повезивање приградских општина БГ возом, реконструкција Трга републике и централно-градских улица, градња Клиничког центра, напредак изградње Београда на води, обнављање фасада, набавка нових аутобуса и друго. 

Важно је што се завршава обилазница око Београда, за шта смо захвални председнику Вучићу и Влади Србије, а када буде све окончано, тренутни ауто-пут постаће „унутрашњи булевар кроз град” јер неће бити транзитног саобраћаја, истакао је Весић. Очекује нас почетак изградње дела пута Сурчин – Нови Београд, дужине око 7,9 километара, а најважнији план за растерећење саобраћајне гужве јесте даљи развој БГ воза и метро. 

– Тренутно имамо 172 километара који су покривени БГ возом. Наставићемо да га развијамо, за шта нам је потребно око петсто милиона евра, како би се продужио према Макишу, чиме ће се повезати Карабурма и овај део града, а осим тога у плану је продужење од Земуна према Сурчину и касније до Обреновца. Метро је ушао у Национални инвестицион план, кренуће се са тендерима, имамо заинтересоване инвеститоре, усвојен је ПДР за Макишко поље, где је планиран депо. Предстоји нам и доношење Плана генералне регулације шинских система који обухвата БГ воз, метро и трамвај. Такође, планирано је ширење трамвајске мреже ка левој обали Дунава преко новог моста чија градња почиње 2021, затим ка Чукарици, као и према Вишњичком пољу. Све су то дугорочни пројекти, који ће умногоме решити проблем саобраћајних гужви у граду – истакао је Весић.

Он је набројао још неке од важних инвестиција, попут градње нова четири вртића, нови Савски трг са монументалним спомеником Стефану Немањи, нова аутобуска станица, завршетак радова у Патријарха Павла и делу унутрашње обилазнице, као и повезивање Сајма са Вудру Вилсона, те улагања у канализациони систем, нове здравствене станице и домове здравља. 

План је да сваки део Београда има коначно решен бар један проблем, а најважније је да свака приградска општина добије по једну велику инвестицију, по узору на Меиту у Обреновцу, закључио је Весић.