петак, 31. јануар 2020.

Градоначелник Радојичић: Град спремио низ мера за брже и лакше кретање грађана и квалитетнију заштиту животне средине

План одрживе урбане мобилности у периоду од 2020. до 2030. године донеће низ конкретних мера чијом ће реализацијом Београд обезбедити боље функционисање саобраћаја, смањење емисије штетних гасова, адекватну заштиту животне средине, као и подстицање људи да користе јавни превоз, возе бицикле или пешаче, рекао је градоначелник Београда проф. др Зоран Радојичић након радионице коју је организовала Радна група за израду плана одрживе урбане мобилности. 

Састанку су присуствовали главни градски урбаниста Марко Стојчић и секретар за саобраћај Душан Рафаиловић. 

Радојичић је подсетио на то да Београд спада у групу великих градова са трендом повећања броја становника, али и возила, што ову тему чини изузетно важном за српску престоницу.

– Данас смо разговарали о мерама за брзо деловање, са чијом реализацијом можемо да почнемо након усвајања плана које се очекује током текуће године. Реч је о краткорочним мерама које ће грађанима омогућити брже и лакше кретање кроз град и које ће их охрабрити да мењају навике у саобраћају – рекао је Радојичић.

Према његовим речима, неке од конкретних мера биће развој бициклистичке мреже – стаза, трака и паркиралишта у улицама Устаничкој, Сурчинској, Миријевском булевару и Вишњичкој улици. 

– Краткорочне мере подразумевају уређење пешачких и бициклистичких стаза у оквиру постојећих зелених површина, паркова, шума и заштићених подручја – Топчидер, Волгина улица, од Милана Ракића до Маријане Грегоран, изградња тротоара у Сурчинској улици, али и уређење и управљање саобраћајним површинама у болничким комплексима. Примера ради, у „кругу” Клиничког центра Србије разматра се увођење „Врабац сервиса” и проширење зоне са наплатом паркирања у режиму „плаве зоне”. Имплементација ових мера ће такође морати да буде праћена и постоји око 40 индикатора који би требали да дају одговор на квалитет урађеног посла – закључио је градоначелник.

Осим краткорочних мера које ће бити предузете, планом се предлажу и мере за чије је спровођење потребно више времена.

– Један од проблема са којим се пешаци у Београду сусрећу јесте недостатак уређених површина за њихово кретање, односно тротоара. Планом одрживе урбане мобилности предвиђају се мере чијом ће применом то бити промењено. Велики је то посао, а мере из овог плана нам пружају одличну основу – додао је градоначелник Радојичић.

Он је истакао да Град Београд настоји да што више ради на заштити животне средине, јер у време климатских промена, како је рекао, морамо пронаћи адекватан одговор на константно повећање потрошње енергената, као и све друге факторе који утичу на повећано загађење.