среда, 22. април 2020.

Изградња пешачко-бициклистичког моста сачуваће Аду од аутомобила

Пешачко-бициклистички мост од Аде Циганлије до Новог Београда асполутно је потребан грађанима, јер Ада представља најзначајнији природни резерват који град Београд има, истакао је главни градски урбаниста Марко Стојчић гостујући на Студију Б.

– Што је више уређујемо, Ада Циганлија је све више привлачна, али има и све више аутомобила којима суграђани тамо стижу. Зато овај мост првенствено има намену да „пребаци” пешаке и бициклисте са новобеоградске стране на највеће београдско излетиште. Као што знамо, Нови Београд и Земун су величине Новог Сада, тако да је реч о заиста великом броју људи који долазе на Аду аутомобилом. На овај начин, они ће се зауставити на месту где правимо јавну гаражу са 300 паркинг места. Они ће наравно прећи бициклом или пешке на Аду, а позиција је таква да је могућа дистрибуција људи лево и десно од моста јер је у питању Улицa омладинских бригада, једна од најзначајнијих саобраћајница на Новом Београду и природно је да се ту и заврши – истакао је Стојчић.

Према његовим речима, просторну анализу идејног решења израдила је Служба главног градског урбанисте и биће додатно разрађивана, а у архитектонско-ликовном смислу веома је атрактивна скулптура која ће се налазити на том простору и која повезује две зелене обале.

– С обзиром на то да се ради о пешачко-бициклистичком мосту, сада не можемо тачно да кажемо колико ће износити вредност радова, да ли ће бити око седам или осам милиона евра, али дугорочно ће се свакако исплатити јер ћемо заштитити Аду Циганлију – истакао је Стојчић.