петак, 21. август 2020.

Весић: Још један корак да бисмо метро почели да градимо наредне године

Заменик градоначелника Београда Горан Весић изјавио је данас гостујући у јутарњем програму Студија Б да су Град Београд и Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу расписали тендер за израду техничке документације за опремање локације Макишко поље.

– Метро је национални пројекат који се Београђанима обећава скоро пола века, од 1971. године. Поносан сам јер ће за време владе Александра Вучића Београд коначно добити метро, као што сам поносан јер учествујем у реализацији овог историјског подухвата. Владе Србије и Француске потписале су 12. маја Споразум о донацији у вези са реализацијом и финансирањем пројекта београдског метроа. Тиме смо решили питање пројектовања и технологије. Сада нас чека потписивање споразума са компанијом која ће да гради метро. У међувремену, током јесени, Скупштина Града Београда усвојиће План генералне регулације шинских система града Београда, који је основ за градњу метроа, као и План детаљне регулације Макишког поља, који ће бити основ за издавање грађевинске дозволе за изградњу депоа. До тог тренутка потребно је урадити много другог посла, као што су геолошка истраживања на првој траси метроа која финансира Град Београд или израда техничке документације за опремање локације Макишко поље – рекао је заменик градоначелника Београда.

Како је наведено у тендеру, техничку документацију за опремање предметне локације чине: Пројекат хидротехничких инсталација – атмосферски колектори 3 и 4, Пројекат хидротехничких инсталација – деонице привремених прикључака за одвођење атмосферских вода из колектора 3 и 4 до најближег природног водотока (реципијента), као и Пројекат насипања платоа за депо метроа до коте 74,00 мнм. Укупан рок за израду техничке документације износи 270 дана, а рок за достављање понуда је 17. септембар 2020. године.

– Према генералном пројекту и претходној студији оправданости за метро-линије 1 и 2 у Београду, које је за Београд урадила француска компанија „Ежис”, усвојене су трасе линије 1 метроа која ће повезати Железник и Миријево, дужине 21,3 километра, са 23 станице, и линије 2, која ће повезати Железничку станицу „Земун” и Миријево, дужине 19,2 километра, са 20 станица – рекао је Весић и додао су пројектом предвиђене следеће станице на линији 1: Железник, Ранжирна, Макиш, Жарково и Беле воде, Трговачка, Пожешка, Пијаца „Баново брдо”, Мост на Ади, Сајам, Газела, Палата правде, Савски трг, Трг републике, Француска, Лука Београд, Дунав станица, Панчевачки мост, Железничка станица „Карабурма”, Диљска, Вишњичка, Миријевски булевар, Гимназија и Миријево.

Весић је истакао да су станице на линији 2: Миријево, Устаничка, Мите Ружића, Цветкова пијаца, Војислава Илића, Шуматовачка, Јужни булевар, Макензијева, Мањеж, Савски трг, Сава центар, Арена, Меркатор, Општина Нови Београд, Александра Дубчека, Сењски трг, Стадион Земун, Филипа Вишњића, Нови новосадски пут, Железничка станица „Земун”. Он је истакао да компанија „Ежис” сада ради идејни пројекат и за трећу линију метроа.

– Трећа линија није потпуно дефинисана јер се тек ради идејни пројекат, али она треба да споји Вождовац и Нови Београд – навео је он.

Весић је истакао да београдска власт, која је добила поверење грађана на изборима 2014. и 2018. године, решава „вековне проблеме града као што су изградња метроа, изградња обилазнице око града, депоније комуналног отпада у Винчи, где дневно донесимо 1.500 тона отпада већ 46 година, или фабрике за прераду отпадних вода јер сваке године Београд излије фекалија у Саву и Дунав запремине 60 хиљада олимпијских базена”.

– Са свим тим проблемима смо се ухватили у коштац јер је наш посао да радимо за грађане – рекао је Весић.