понедељак, 8. новембар 2021.

Весић: Прво насипање парцеле на Макишком пољу, а затим и остали радови за депо и булеварске саобраћајнице

Заменик градоначелника Горан Весић рекао је да се скоро после 51 годину откад је објављена прва вест да Београд добија железничку станицу и метро, завршава станица „Прокоп” и почиње градња метроа. За овај период било је и добрих и лоших времена, додао је Весић, али смо сада коначно у ситуацији да почнемо да градимо метро. 

Захвалио је председнику Републике Србије, који је стао иза овог пројекта.

– Прве две линије будућег београдског метроа коштаће 4,6 милијарди евра. Буџет града је око 1,3 милијарде евра, тако да би било потребно скоро четворогодишњи буџет Града. Сасвим је сигурно да Град не би имао пара да тако брзо изгради метро – рекао је Весић за ТВ Пинк. 

Он је прецизирао да прво почиње насипање Макишког поља, где ће бити насуто 1,4 милиона кубика песка на парцели од око 72 хектара. 

– Након насипања почињемо да градимо конструкцију за пругу, основу депоа, аутобуски терминус, паркинг за кориснике, прву станицу, канализацију, два колектора и друго. У фебруару 2022. потписујемо уговор за изградњу депоа, а месец дана после тога уговор за изградњу саобраћајница булеварског типа које ће опслуживати читав тај метро систем, дугих око седам километара, са комплетном инфраструктуром. У јулу следеће године потписујемо уговор за изградњу прве линије београдског метроа, „кртица” ће се правити годину дана у Кини, а у мају 2023. почињемо да градимо саобраћајнице, док ће у новембру 2023. почети бушење тунела „кртицом”. Прва линија ће имати око 21,3 километра, од чега ће само 2,3 километра бити изнад земље и то око Макиша – прецизирао је Весић. 

На првој линији метроа биће 22 метро станице и почеће да се раде од септембра 2023. године. Том динамиком, навео је Весић, прва линија метроа биће у функцији почетком 2028. године.     

– Пројектовање за другу линију већ смо почели. Депо ће бити мањи и то на Бежанијској коси. Дакле, радови на другој линији почињу 2023. и завршиће се 2030. године. Ово је историјска ствар – казао је Весић. 

Он је подсетио да ће се на данашњој седници Скупштине града наћи План генералне регулације шинских система, који подразумева све три линије метроа, али и ширење линија БГ воза и трамвајских линија. БГ воз ће имати трасе од укупно 223 километра, са 76 станица и петсто полазака. Предвиђено је и да се трамвајске трасе прошире за 42,6 километара.