четвртак, 30. децембар 2021.

Весић: Град објавио јавне набавке за речни јавни превоз и систем јавних бицикала

Град Београд је данас објавио две јавне набавке у којима тражимо партнере за нови систем превоза – речни јавни превоз, као и за систем јавних бицикала, рекао је заменик градоначелника Горан Весић. 

Он је нагласио да се на пројекту речног јавног превоза ради већ три године и подсетио да су на последњој седници Скупштине града донете одлуке које ће омогућити почетак реализације тог посла.

– За све наведено добили смо и сагласност надлежне комисије Владе Републике Србије. По конкурсу који смо објавили и који ће трајати до фебруара, тражимо партнера који ће обављати речни јавни превоз на две линије. Планирано је да се јавни речни превоз обавља са укупно 10 бродова – у првој години два брода, у другој још четири, као и у трећој, а постојаће и један резервни брод. Имаћемо „црвену” и „плаву” линију које ће се ширити у три фазе. У првој фази, „плава” линија ће ићи од Блока 70 до Аде Циганлије, ТЦ „Галерија” и Бранковог моста, док ће у другој фази кретати из Блока 45, а у трећој фази ће после Бранковог моста продужавати до Бетон хале и СЦ „Милан Гале Мушкатировић” – рекао је Весић. 

Према његовим речима, „црвена” линија ће у првој фази саобраћати од Земунског кеја до СЦ „Милан Гале Мушкатировић”. 

– У другој фази ће обухватати Борчу – леву обалу Дунава, док ће у трећој фази стизати до Аде Хује. Надам се да ћемо наћи партнере који ће заједно са нама инвестирати у речни јавни превоз. Београд је једини велики европски град, са оволико великим акваторијумом, који не користи реке за јавни превоз. Речни јавни превоз је брз и ефикасан, карте се неће посебно плаћати, већ ће важити „повластице” које важе у аутобусима, трамвајима и другим возилима јавног превоза. Предност речног превоза је пре свега у брзини, јер не постоји „конфликт” са другим видовима превоза, док је друга предност еколошке природе будући да ће се смањити број аутобуса на улицама. У наредном периоду нас очекује да пре избора партнера припремимо пристаништа, која смо већ одредили. На сваком ће постојати стајалиште, налик стајалиштима за друге видове јавног превоза са валидаторима за карте. Тренутно се бавимо и реорганизацијом осталих видова превоза како би постојала веза за свакога ко „сиђе са брода” и жели да настави кретање градом. Ово је велика ствар за Београд и мислим да ће велики број суграђанки и суграђана користити овај вид превоза – истакао је заменик градоначелника. 

Говорећи о јавној набавци за систем јавних бицикала, Весић је нагласио да се припрема концесија на 15 година, док ће код речног јавног превоза концесија бити на 30 година. 

– Тражимо партнера који ће поставити 150 станица јавних бицикала, где ћемо имати око 1.500 јавних бицикала. Тако ћемо омогућити да грађани Београда користе систем јавних бицикала, као што је случај у другим светским метрополама. Такође, градимо око 500 километара нових бициклистичких стаза у наредне четири године јер, када већ имамо систем јавних бицикала, морамо људима обезбедити инфраструктуру како би користили јавне бицикле. Већ смо неке ствари урадили у том правцу, па у јавним гаражама имамо могућност за свакога ко паркира аутомобил да добије четири бицикла за себе и своју породицу. Та могућност се доста користи у гаражи на Обилићевом венцу, као и на Ади Циганлији током лета. Ипак, прави систем јавних бицикала, који подразумева да по читавом граду постоје станице, још увек немамо. Надам се, пошто је два пута пропадао тендер, да ћемо успешно пронаћи партнера за овај посао – додао је Весић. 

Он је истакао да Град Београд у будућности очекује постављање више од 200 електропуњача на улицама.

– На томе радимо, јер је све више електричних возила на улицама. Такође, радимо и на субвенцијама за људе који користе електричне аутомобиле. Размишљамо о опцијама према којима би паркирање за власнике електричних аутомобила било бесплатно на пола сата или сат времена. Све ово што радимо, оба поменута тендера, показује колико желимо да кроз систем јавног превоза афирмишемо здраве начине живота и еколошки начин превоза, јер све то позитивно утиче на заштиту животне средине и квалитет живота грађана – закључио је Весић.