среда, 20. април 2022.

Весић: Београд се трансформише у модерну европску престоницу

У интервјуу који је дао за дневне новине „Објектив” заменик градоначелника Београда Горан Весић говорио је о радовима на метроу и о најзначајнијим градским пројектима у наредним годинама.

Весић је рекао да ће прва линија метроа кренути са радом у јануару 2028. године, а друга такође у јануару, али 2030. године. 

–  У априлу ћемо потписати уговор о изградњи приступних саобраћајница за Макишко поље, а током лета ћемо потписати уговор за изградњу прве линије и за изградњу самог депоа. Изградња депоа почиње у новембру ове године, а у септембру 2023. године почињемо да радимо првих 16 станица метроа у првој фази линије, коју смо већ пројектовали.  До краја следеће године почеће да раде две кртице које ће копати два тунела. Тренутно радимо катастар ризика, снимамо стање свих радова трасе метроа, тако да се пројекат метроа развија пуно паром –  рекао је Весић.

Нагласио је и да ће дужина прве линије бити 22,3 километара са 22 станице, а дужина друге линије 19,2 километара са 20 станица. 

– Метро ће бити повезан са БГ возом дужине 237 километара што значи директна веза центра града са Сурчином, Обреновцем, Лазаревцем, Младеновцем, Сопотом и Барајевом. План је да до 2030. године шински систем буде доминантан у Београду – истакао је Весић.

Осим метроа, заменик градоначелника, споменуо је и друге значајне пројекте у наредним годинама. У те пројекте се убраја обилазница око Београда, нова аутобуска станица, нова железничка станица, пет фабрика за прераду отпадних вода од којих се тренутно раде три Велико село, Остружница и Обреновац, а у плану су Батајница и Гроцка. 

Поред тога Весић је поменуо и пројекте као што су тунел од Карађорђеве до Панчевачког моста који ће омогућити да се саобраћај смањи за око 12 одсто у граду као и топчидерски тунел, од моста на Ади који излази испод Аутокоманде, мост у Винчи, други мост код Аде Хује, трећи мост је у функцији БГ воза између Обреновца и Сурчина, два пешачко - бициклистичка моста између Новог Београда и Аде Циганлије, мост између Лида и Земуна и седми мост у центру града који се ради у функцији БГ воза. 

– Поносан сам што се Београд трансформише у модерну европску престоницу – додао је Весић.