уторак, 20. јун 2023.

Усвојени планови омогућиће неопходни развој саобраћајне инфраструктуре у престоници

Градски менаџер Мирослав Чучковић истакао је у Скупштини Града Београда да су одборници на данашњој седници усвојили низ битних планова који ће омогућити даљи развој саобраћајне инфраструктуре у престоници.

Он је указао да су ти планови неопходни како би се омогућила већа проточност саобраћаја у главном граду Србије.

– Отварањем брзе саобраћајнице између Сурчина и Новог Београда, односно улазак и излазак ка ауто-путу „Милош Велики”, као и најављеним отварањем за Видовдан дела обилазнице од Остружнице до Бубањ потока, доћи ће до огромног смањења притиска на централне саобраћајнице у Београду. Тада ће мост Газела и ауто-пут од Новог Београда до насеља Медаковић постати градска саобраћајница, којој ће тада бити омогућено да добије зауставну – жуту траку – подвукао је Чучковић.

Најавио је даљу реконструкцију булевара у Београду, попут Вишњичке улице која ће, како је истакао, са три траке у оба смера бити жила куцавица саобраћаја од Миријева и Карабурме до Булевара деспота Стефана. Такође је најавио и проширење за по једну траку у Мије Ковачевића и Драјзеровој улици, као и продужетак Булевара Зорана Ђинђића, Улице Николе Добровића, те завршетак Булевара патријарха Павла који ће, како је рекао, отчепити саобраћај за становнике Видиковца и тог дела Чукарице.

– То су активности које су у претходних годину дана урађене или које се тренутно раде. Такође је у току анализа за проширење деонице у наставку Лазаревачког друма са територије општине Чукарица, где би се од Јабланичке улице до Метроа могло проширити два километра од укупних четири, односно део кроз насеље Петлово брдо. На тај начин било би омогућено више трака за улазак и излазак из Београда – најавио је градски менаџер.

Истакао је да је планирано проширење Улице Димитрија Туцовића, као и Булевара краља Александра од Цветкове пијаце до Устаничке улице, али да за такве планове мора да се прати и реалан живот, што према његовим речима у претходним годинама и деценијама није био случај.

– Није реално да се на потезу Булевара краља Александра руши низ од 400 до 500 приватних кућа, као и да се за изградњу „Малог метроа” – од Булевара деспота Стефана ка Новом Београду – одустало од плана да тунел понире код Улице Гаврила Принципа, већ да се уз минималну експропријацију тај излазак из тунела уради испред парка код Економског факултета. Уз даљи наставак саобраћајнице са четири траке преко Новог савског моста и новог кружног тока на Новом Београду грађанима ће се омогућити укључење на три булевара, а да деоницу од Миријева до Новог Београда пређу за само пола сата – истакао је Чучковић.

Плановима који су данас на усвајању омогућиће и мештанима Умке, Велике Моштанице и Сремчице прикључак на брзу саобраћајницу Обреновац–Остружница и даље ка Чукарици, у дужини од 13,7 километара, најавио је градски менаџер.

Када је реч о припреми Макишког поља за изградњу метроа, Чучковић је најавио велике активности током ове године.

– Током јула ће бити потписан уговор за изградњу великог депоа за возове. Такође, на истом простору налазиће се и командни центар. Овим ребалансом буџета предвиђен је и почетак изградње четири станице будућег метроа – на Бановом брду, Ади Циганлији, Београдском сајму и на простору Савског трга. Изградња метроа ће суштински променити саобраћајну слику престонице – указао је градски менаџер и најавио даља улагања у обнову јавног градског превоза.

Када је реч о изградњи канализације, Чучковић је рекао да је Европска инвестициона банка одобрила сагласност за изградњу канализационог постројења у насељу Крњача, као и да се скоро очекује одобрење за изградњу канализационе мреже. Подсетио је да је канализација у насељу Браће Марић са десне стране од Панчевачког моста завршена, као и да је црпна станица пуштена у рад. Такође, са леве стране од моста пуштено је шест километара канализационе мреже у Крњачи и очекује се даље њено ширење ка Котежу и Борчи, најавио је Чучковић.

Указао је да је у насељу Ресник канализациони систем завршен 63 одсто, у Сремчици 84 одсто, у Белом пољу у општини Обреновац завршена је свих 100 одсто, до је у Кумодражу и Јајинцима на 59 посто, као и у Миљаковцу, док је старо језгро у Земуну покривено канализацијом 77 одсто. Сунчани брег има канализацију на 89 одсто предвиђене мреже, навео је Чучковић.

Најавио је изградњу гараже у Лазаревцу, као и веома брзо наставак изградње аутобуске станице на Новом Београду, а чији је застој, како је истакао, настао због поремећаја на тржишту који је условљен директно ратом у Украјини. Такође, према његовим речима, изградња новог тржног центра на отвореном на Миљаковцу иде предвиђеном динамиком.