недеља, 31. март 2024.
Шапић: Ако хоћемо уређен град, онда морамо и да се боримо за њега, а ја ћу то радити докле год будем имао прилику да водим Београд
Радимо на куповини више од 300 аутобуса, сто нових трамваја, као и на потписивању уговора са приватницима у оквиру којих ћемо их условити да купе нове аутобусе. Очекујем да у следећих годину и по до две имамо нових 700 возила и сто нових трамваја. То више није исти јавни превоз, а подсетићу и да смо пре нешто више од годину дана већ купили 150 нових возила, рекао је председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић гостујући на ТВ Информер.
– У овом моменту радимо осам вртића, а подсетићу да су и они бесплатни. Приватнике које ми финансирамо такође смо укључили у систем како бисмо их изједначили да сви имају исте услове и како бисмо подстакли улагање приватног сектора и у ту област. Желимо да ове године направимо корак напред и да не дајемо само бесплатне уџбенике већ и да у следећој години родитељима дајемо новац у вредности уџбеника, па чак и више од тога. То значи да ће родитељи купити три-четири нова уџбеника, неки уџбеници ће бити наслеђени или размењени, док ће остатак новца родитељи искористити у септембру за полазак деце у школу, куповину ранца, тренерке, јакне, патика... Мислим да ће то бити озбиљна социјална мера за све београдске породице, јер када дође септембар, нема ко није социјално угрожен. Ако неко има, на пример, троје деце, може да рачуна на око 450 евра у септембру, тако да ће моћи да се купе уџбеници, али и да се паралелно тај новац искористи за друге потребе – рекао је Шапић, нагласивши чињеницу да је прошле године због рационалног понашања у градском буџету пронађено 100 милиона евра, који су уложени у разне социјалне програме.
Он је подсетио да ће се поново делити карте за бесплатни улазак на београдске базене, те да је прошле године одзив по београдским општинама био рекордан, чиме се поспешује здрав развој целог друштва.
– Пензионерима смо обезбедили карте за доживотни бесплатни превоз, тако да сада не морају сваке године да дају 500 динара за обнову карте, скоро дупло смо појефтинили карте за јавни превоз, што настављамо да радимо и убудуће. Биће и крупних инфраструктурних пројеката с обзиром на то да очекујемо почетак реализације „малог метроа”, односно изградњу новог савског моста и тунела којим ће се повезати правац од Економског факултета до Улице деспота Стефана. То ће изменити саобраћајну слику града јер ће се за мање од десет минута стизати из једног до другог најудаљенијег дела града – рекао је Шапић.
Пројектом EКСПО биће промењен не само Београд већ и Србија, истакао је Шапић.
– Правимо од аеродрома до центра града нову пругу која ће пролазити кроз Нови Београд и Земун. Радиће се нови спортски објекти, аква-центар и практично нови град између Сурчина и Новог Београда. Доћи ће нам читав свет и то је прилика да се реализују многи инфраструктурни пројекти широм Србије – рекао је Шапић.
Један од таквих пројеката је и изградња метроа, који овог пута, после вишедеценијског обећавања, заиста почиње да се гради, наглашава Шапић.
– На Макишу су заиста огромни радови. Чекамо машину коју смо наручили пре годину и по дана, захваљујући којој ће врло брзо почети градња тунела. Урадили смо експропријацију скоро целе прве линије. Почеће да се граде станице, тако да ће људи у следећих неколико месеци заиста видети радове. Подсетићу, 2027–2028. године биће завршена прва линија, 2030. године друга. Начин на који се Београд мења је невероватан и наставићемо да радимо за добробит свих – рекао је Шапић.
Ту су и нове комунално-безбедносне станице, њих 102, од којих су неке већ завршене, попут оне на Новом Београду и у неким приградским општинама, рекао је председник Привременог органа.
– Ове станице ће бити повезане са свим основним и средњим школама, што ће олакшати рад самој полицији, која је под притиском услед недостатка људства. Увешћемо додатни видео-надзор и обезбедити посебну службу која ће патролирати око школе и по крају, водити рачуна о комуналном реду и имати директну комуникацију са полицијом. На тај начин безбедност ћемо подићи на виши ниво – рекао је Шапић, нагласивши да се Београд сматра једним од најбезбеднијих градова у свету.
Говорећи о уклањању сплавова, Шапић је истакао да их је данас за уклањање остало мање од 15.
– Кренули смо са 77 сплавова који треба да се уклоне. У целом том процесу имао сам против себе читаву једну „дубоку државу”, наравно незваничну. Реч је о дубоким системима и мислим да су многи схватили да ћу радије остати без своје позиције него одустати од ствари у које верујем. Београђани заслужују уређене обале са којих могу и да виде своје реке, баш као и грађани Будимпеште, Беча и других градова који имају своје обале. Врло смо близу томе да потпуно очистимо Савско шеталиште, где ће остати 28 прописаних објеката који ће поштовати постављена правила. Уложићемо додатни новац и од њега направити једно од најлепших шеталишта у овом делу Европе, након чега ћемо кренути и на Дунавско шеталиште, од Бранковог моста до Ушћа, и омогућити да се Калемегдан види и са те обале. Ја од тога одустати нећу, баш као што нећу одустати ни од одбране људи који раде свој посао, попут „белих” који се сукобљавају са онима који не желе да плате чак ни дупло јефтинију карту за јавни превоз у односу на ранији период. Ако хоћемо да имамо уређен град, онда морамо и да се боримо за њега, а ја ћу то радити докле год будем имао прилику да водим Београд – рекао је Шапић.
Шапић је истакао да своју предност у односу на друге кандидате види у 14 година дугом раду у локалној политици, почевши од рада у кабинету градоначелника, преко десетогодишњег вођења општине Нови Београд до места градоначелника Београда на којем је скоро две године.