понедељак, 20. мај 2024.
Шапић најавио припремне радове за изградњу новог тунела и моста: „Мали метро” ће бити саобраћајна револуција и потпуно ће променити визуру града
Припремни радови на изградњи тунела, који ће повезати Булевар деспота Стефана и простор код Економског факултета, требало би да почну у јуну, а овај изузетно значајан саобраћајни пројекат, који је повезан са изградњом новог савског моста где ће припремни радови почети у исто време, назван је „мали метро”, рекао је председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић приликом данашњег обиласка локације у Деспота Стефана где ће почети изградња.
– Назвали смо га „мали метро” зато што ће омогућити да се у овај део града с Новог Београда, преко новог савског моста и тунела, стиже брже него метроом, јер метро има станице, а овде неће имати шта да вас заустави. Ово је један од најважнијих, ако не и најважнији саобраћајни пројекат у Београду у последњих неколико деценија. Зашто? Прво зато што за 13-14 процената растерећује у саобраћајном смислу центар града, затим процена је да више од петнаест одсто смањује загађење у центру града, јер ће саобраћај да се одвија два километра испод земље, а најважније је што саобраћајно спаја два најудаљенија дела града. Данас, да бисте из овог дела града, али и из оних удаљенијих насеља на овом потезу стигли до Новог Београда, тешко да у време „шпицева” и саобраћајних гужви то можете да учините испод сат, сат и по. Завршетком овог пројекта, то ће бити за само неколико минута, што са ове тачке гледишта делује невероватно – нагласио је Шапић.
Припремни радови на новом савском мосту почеће истовремено када и на тунелу, прецизније, почеће размонтирање Старог савског моста и припрема за изградњу новог.
– По првобитном плану требало је да саобраћај буде затворен, али то себи нисмо могли да приуштимо, тако да ћемо из Владимира Поповића направити привремену саобраћајницу за правац ка Бранковом мосту, одакле ће саобраћај нормално функционисати. Надам се да ћемо почетком јуна доћи да обиђемо званични почетак радова, као и да ће, када се заврши школска година, од друге половине јуна радови кренути интензивније. То подразумева и редукцију саобраћаја, што значи да ће радити по једна трака са сваке стране. Требаће стрпљења, али трудићемо се да све прође са што мање ометања, баш као што смо урадили и у Вишњичкој улици, која такође представља део овог пројекта – додао је он.
Када је реч о функционисању саобраћаја, Шапић је подсетио да је доњи део Балканске постао двосмерна улица.
– То је урађено да би се премостио период радова, како би становници око Сава центра, Тржног центра „Ушће” и из блокова имали алтернативу преласка реке до Немањине улице. Такође ће бити организоване посебне аутобуске линије градског превоза које ће се преко Бранковог моста укључивати у Улицу Гаврила Принципа и преко Балканске се уливати у Немањину, а одакле ће те путнике преузимати трамваји. Нема сумње да ће Бранков мост бити оптерећен, али зато нам је и циљ да се радови заврше у року од две године – истакао је Шапић.
Тунел ће имати око два километра, са по две траке са сваке стране, прецизирао је Шапић, и нагласио да је промењен пројекат по којем је требало да се доста објеката код Економског факултета руши, те да сада, по новом пројекту, на том месту тунел урања у земљу. Очекивања су да би требало да у току следеће године машина „кртица” почне са бушењем.
– Очекујем да би требало да у следеће четири године пројекат „малог метроа” буде готов, „у сутон”, односно непосредно пре прве линије метроа. Верујем да ће Београд у следеће четири године доживети изузетне квалитативне промене, од саобраћајних преко инфраструктурних. „Мали метро” ће бити на понос Београда – два километра тунела који ће пролазити испод језгра града с новим мостом, свим саобраћајницама и великом петљом на Новом Београду, све то ће бити једна врста саобраћајне револуције и пројекат који ће потпуно променити визуру града – рекао је Шапић, подсетивши да идеја изградње тунела датира из педесетих година прошлог века.
Вредност изградње тунела износи 235 милиона евра, финансијер је Влада Републике Србије, носилац пројекта је Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу града Београда, а уговор о изградњи потписан је у новембру 2023. године.
Напомена: видео-материјал са догађаја можете преузети са линка: