понедељак, 30. септембар 2024.

Веза нове централне аутобуске станице с градским превозом

Након отварања нове централне аутобуске станице, сходно организацији перона и линијама кретања путника у доласку и одласку, Секретаријат за јавни превоз представио је смернице о могућностима коришћења линија градског превоза. Долазни перони са бројевима од 1 до 12 распоређени су након улазне рампе у правцу кретања аутобуса с десне стране. Уколико се корисници врате назад ка рампи и Улици Марка Христића, моћи ће да користите стајалишта на којима се заустављају следеће линије градског превоза:

– 85 (Баново брдо – Борча 3) – веза са Градском општином Нови Београд, Градском општином Земун, КБЦ-ом „Земун”, стадионом „Земун”, насељем Борча и другим насељима на левој обали Дунава, Градском општином Чукарица и Бановим брдом;
– 600 (ЖС Београд центар – Аеродром „Никола Тесла”) – веза са Сајмом, петљом „Мостар”, Железничком станицом „Београд центар”, Аеродромом „Никола Тесла”.

Наспрам главног улаза су распоређени перони за приградски саобраћај од 13 до 20. Уколико од долазних перона корисници наставе право и прођу поред перона за приградски превоз од 13 до 20, излазе на прво такси-стајалиште. После такси-стајалишта излази се на раскрсницу улица Јурија Гагарина и Антифашистичке борбе, где је могуће користити трамвајска и аутобуска стајалишта на којима се заустављају следеће линије: 

– 7 (Нови Београд /Блок 45/ – Устаничка) – веза са Савским тргом, Немањином улицом, Тргом Славија, Булеваром краља Александра, Ташмајданом, Вуковим спомеником, ГО Звездара; 
– 9 (Нови Београд /Блок 45/ – Бањица) – веза са Савским тргом, Немањином улицом, Тргом Славија, Карађорђевим парком, Клиничким центром Србије, Аутокомандом, Вождовцем, Бањицом;
– 11 (Нови Београд /Блок 45/ – Калемегдан /Доњи град/) – веза са Сајмом, Савским тргом, Пристаништем, Дорћолом; 
– 13 (Нови Београд /Блок 45/ – Баново брдо) – веза са Градском општином Чукарицa, Бановим брдом; 
– 60, 60Л (Зелени венац – Нови Београд /Топлана/) – веза са Зеленим венцем; 
– 89 (Видиковац – Нови Београд /Блок 72/) – веза са Градском општином Чукарица, Чукаричком падином, Жарковом, Видиковцем, блоковима 61, 62, 63, 64, 72; 
– 94 (Нови Београд /Блок 45/ – Ресник) – веза са блоковима 44, 45, 70, 70а, КБЦ-ом „Драгиша Мишовић”, Војномедицинском академијом, Бањицом, Градском општином Раковица, Канаревим брдом, Кнежевцем, Ресником; 
– 95 (Нови Београд /Блок 45/ – Борча 3) – веза са блоковима 45, 61, 62, 63, 64, Ушћем, Зеленим венцем, Тргом републике, Панчевачким мостом, Борчом и насељима на левој обали Дунава; 
– Е6 (Миријево 4 – Нови Београд /Блок 45/) – веза са блоковима 44, 45, 70, 70а, Ушћем, Зеленим венцем, Тргом републике, Панчевачким мостом, Миријевом.

Сви поласци за међународне и међуградске линије су распоређени на перонима од 35 до 56, који се налазе до постојећег анекс објекта који се користи као привремена станична зграда. Уколико од привремене станичне зграде се настави кретање према Улици антифашистичке борбе, на том месту је прилаз Железничкој станици „Нови Београд” и могућност коришћења:

– БГ:воза и линија градске железнице за Земун, Батајницу, Железничку станицу „Београд центар”, Раковицу, Кнежевац, Ресник, Карађорђев парк, Вуков споменик, Панчевачки мост и насеља на левој обали Дунава; 
– других стајалишта претходно наведених трамвјских линија 7, 9, 11, 13; 
– аутобуских линија 94 и 95.

Перони од 57 до 63 намењени су за туристичке поласке и налазе се одмах до привремене станичне зграде, имају посебан улаз у аутобуску станицу из Улице Марка Христића, а на овом месту се налази и друго такси-стајалиште.

С друге стране привремене станичне зграде, у Улици Милутина Миланковића могу се користити стајалишта следећеих аутобуских линија:

– 67 (Зелени венац – Нови Београд /Блок 70а/) – веза са Београдском ареном, Ушћем, Зеленим венцем;
– ЕКО 1 (Вуков споменик – Насеље „Белвил”) – веза са Београдском ареном, Ушћем, Зеленим венцем, Народном скупштином, Булеваром краља Александра, Ташмајданом, Вуковим спомеником, Градском општином Звездара.

Секретаријат за јавни превоз навео је и да простор долазних и приградских полазних перона немају контролисан проток путника. Контролисани пролази путника су постављени на прелазу од приградских перона ка полазним, као и на улазу од стране путничке зграде. Картомати за куповину карата су такође позиционирани на те две локације.