понедељак, 21. септембар 2020.

Весић: Београд планира велико проширење бициклистичких стаза

Заменик градоначелника Београда Горан Весић рекао је гостујући у јутарњем програму Радио-телевизије Србије да у Београду тренутно има око 100 километара бициклистичких стаза. 

– Од 2016. године до данас реализовано је проширење мреже бициклистичких стаза за око 17 километара. Ове године урадили смо бициклистичке стазе дужине око 2,5 километара и то у Булевару Вудроа Вилсона, Булевару Михајла Пупина, од Милентија Поповића до Бранковог моста (код пумпе Дејтон), и од Савског трга до Славије преко Немањине улице – рекао је Весић.

Он је рекао да је Град Београд усвојио План одрживе урбане мобилности којим је планирано да се до 2031. године изгради 492 километра нових бициклистичких стаза. 

– У првој фази, од 2021. године до 2023. године урадићемо 132,7 километара нових стаза и то у Вишњичкој улици, Миријевском булевару, Теодора Драјзера и Устаничкој. У другој фази, од 2024. до 2028. урадићемо 80,8 километара стаза, а у трећој, од 2029. до 2031. године још 279,4 километра стаза. Некоме ће се чинити да је скоро 500 километара нових бициклистичких стаза много, али ако се зна да је дужина улица којим саобраћа јавни превоз у Београду око 1.900 километара, видећете да ће нам и после 2031. требати још нових стаза – рекао је Весић.

Весић је напоменуо да је два пута пропадао тендер за јавно-приватно партнерство за систем јавних бицикала и да је Град сада одлучио да од својих пара изгради станице и купи електричне бицикле који би се изнајмљивали грађанима. 

– Током наредне године имаћемо у граду стотину станица са 750 електричних бицикала – рекао је заменик градоначелника.

Заменик градоначелника је додао да је Град Београд тражио да се измене законски прописи којима би се дефинисао појам „бициклистичко-пешачке улице”. 

– Тражили смо да се уведе појам „бициклистичко-пешачке улице” у којима предност имају пешаци и бициклисти, а аутомобили могу да возе брзином од 10 километара на сат, затим и могућност коришћења „жутих трака” за бициклисте према процени Саобраћајне полиције и локалне самоуправе, као и субвенције за куповину домаћих бицикала и законско регулисање рада електричних тротинета – рекао је Весић.