среда, 4. децембар 2019.

На предлог грађана, Град Београд делимично изменио тролејбуску трасу на Дорћолу

Главни урбаниста Марко Стојчић одржао је данас састанак са представницима грађана Дорћола у вези са договором и изналажењем заједничког решења за нову трасу тролејбуских линија у овом делу града. Састанку је присуствовао Јовица Васиљевић, градски секретар за јавни превоз, Радиша Момчиловић, директор ГСП „Београд”, као и представници Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда.

Како је подсетио Стојчић, грађани су раније покренули иницијативу да се размотри могућност измене пројектоване трасе тролејбуских линија које би пролазиле улицама Гундулићев венац, Венизелосовом и Жоржа Клеменсоа, а која датира од пре петнаестак година. Прецизније, пројектовање је почело 2001. године, додао је Стојчић, да би било усвојено на седници Скупштине Града Београда 2006. године у форми планског документа. 

– Реч је о спровођењу тог пројекта и изградњи, а што је било планирано да се заврши у наредних неколико месеци. Међутим, као одговорна управа града реаговали смо на предлоге грађана и заједно са њима закључено је да је у једном делу могуће изменити трасу. Део тога учињен је већ у априлу, када смо „заобишли” једну деоницу на Гундулићевом венцу, а резултат данашњег састанка јесте и да се друга предвиђена деоница у овој улици искључи из тролејбуске мреже – рекао је Стојчић након састанка. 

Главни урбаниста је навео и да је грађанима појашњена неопходност тролејбуске мреже као технички веома важног аспекта функционисања јавног превоза, те да је то темељно образложено. 

Он се осврнуо на бројне дезинформације у вези са бројем тролејбуса и учесталости проласка поменутим улицама, као и у вези са нетачним изјавама да ће контактна мрежа бити фиксирана на стамбене објекте. 

– Све техничке елементе објаснили смо грађанима и након свега саопштили коначан став. Сачуваће се сво зеленило, као и паркирање безмало у истом обиму. Тролејбуси ће пролазити улицама којима и сада функционише јавни градски превоз. Мислим да смо испунили оно шта су грађани тражили од нас – казао је Стојчић.

Секретаријат за јавни превоз и ГСП „Београд” најстручније су институције у граду које се баве развојем, пројектовањем и анализом траса јавног градског превоза, што смо и објаснили грађанима. 

– Ова траса није трајно решење јер како се буде развијао депо у Дунавској улици, тако ће се и она кориговати, свакако у корист грађана – најавио је Стојчић.

Он се осврнуо и на предстојећу изградњу „линијског парка” који ће у позитивном смислу у потпуности изменити овај део града, а реч је о простору на месту старе железничке пруге.

– Град Београд у свакој ситуацији има отворену комуникацију с грађанима и прихвата све предлоге које је могуће спровести, и који су у интересу свих грађана – истакао је Стојчић.

Он је нагласио да су и грађани показали да нема места политици, те да се у разговору може изнаћи задовољавајуће решење за све проблеме, као и да су грађани препознали злоупотребу појединих политичких странака и нису прихватили политизацију овог проблема.