среда, 1. април 2020.

Kол-центри примили преко 30 хиљада позива најстаријих суграђана

Као одговорна локална самоуправа, Град Београд је на време реаговао оснивањем општинских кол-центара, а до сада је позиве упутило више од 30 хиљада најстаријих суграђана, изјавила је градска секретарка за социјалну заштиту Наташа Станисављевић гостујући на ТВ Студио Б.

Она је истакла да систем социјалне заштите треба да помогне људима и покаже колико је спреман у овим ванредним околностима.

– Кол-центри су основани првог дана када је почело ванредно стање ради помоћи најстаријим Београђанима којима је ограничено кретање. Све што им је потребно могу да поруче путем кол-центара и то им се доставља на кућну адресу зато што смо ту да бринемо о њима – рекла је Станисављевићева и додала да су мере председника Александра Вучића и Владе Србије биле правовремене, јер су то мере које спасавају животе нашег народа.

Она је нагласила да општине из дана у дан укљчују нове линије, те да поједине општине имају и 20 доступних телефонских линија.

– Имамо више од хиљаду волонтера који свакодневно раде, како у кол-центрима тако и на терену. Највећи број позива се односио на доставу намирница и лекова, али и ради добијања одређених информација. Најважније је да имамо свакодневну комуникацију са нашим грађанима, јер задатак одговорне локалне самоуправе јесте да буде ту за њих – казала је Станисављевићева и захвалила Београђанима који су ту да помогну најстаријим суграђанима.

Осврћући се на низ мера које су донете, истакла је да је у првом тренутку било незамисливо да се подигну сви кол-центри у једном дану и организују волонтери, али да је Град Београд успео у томе.

– Због могуће злоупотребе, апелујем на суграђане да не зову друге бројеве осим градских кол-центара. Постоји и београдски кол-центар. То је број „Беокома”, који када позовете, уколико је било која друга линија општине заузета, ваш позив ће се директно преусмерити на општину. Први смо у нашој земљи увели низ мера како бисмо били пример другим градовима у Србији и показали да се нешто може урадити у кратком року у двомилијонском граду – рекла је градска секретарка за социјалну заштиту.

Наташа Станисављевић је подсетила и да је подељено 70.000, од укупно 173.000 пакета, и то најугроженијим пензионерима који имају примања мања од 30.000 динара.

Она је истакла да је поносна на све људе који у овом тренутку раде у центрима за социјални рад, јер ниједна услуга социјалне заштите, укључујући прихватилишта за децу и одрасле, центре за социјални рад и геронтодомаћице, није престала са радом.

– Предузели смо низ мера када је реч о појачаној хигијени епидемиолошких ризика. Једна од првих одлука Градског штаба јесте та да се све установе за социјалну заштиту дезинфикују – презицирала је Наташа Станисављевић.

Она је подсетила на могућност електронског подношења захтева за остваривање права на накнаду зараде, односно накнаду плате за време породиљског одсуства

– Град Београд је на прави начин организован. Све исплате ће и у наредном периоду бити без кашњења. Током ванредног стања настојали смо да максимално олакшамо нашим суграђанкама да остваре своја права. За подношење захтева доступна је посебна имејл-адреса: prijem.zahteva@beograd.gov.rs. Осим електронским путем, захтеви се могу достављати и преко поште, препорученом пошиљком. Као и до сада, 25. у месецу смо исплатили 37,5 милиона динара за 1.400 породиља, које су поденле захтеве током фебруара. Од почетка године, заједно са том уплатом, 100 милиона динара је већ исплаћено породиљама – закључила је Наташа Станисављевић.

Она је додала да донесене мере показују снагу Града Београда, одлучност и спремност градских власти да се и у ванредном стању не угрожава редован систем.