среда, 31. март 2021.

Београд ускоро развија речни саобраћај као део јавног градског превоза

Градоначелник проф. др Зоран Радојичић најавио је да ће се на дневном реду сутрашње седнице Скупштине града наћи и тачка о спровођењу јавно-приватног партнерства за увођење речног превоза као дела јавног линијског превоза путника у Београду.

– Тиме започињемо реализацију овог важног пројекта који ће бити вишеструко користан за наше грађане. Наиме, увођењем речног саобраћаја, поред користи коју ће имати путници, рационалније ће се користити постојећи систем јавног превоза, што ће довести до растерећења саобраћајне инфраструктуре, а такође и до смањења нивоа загађења и буке у централним градским зонама – рекао је градоначелник Радојичић.

Он је додао да ће се поред тога позитивни ефекти увођења ове врсте саобраћаја огледати и у развоју сектора транспорта, отварању нових радних места, али и у сектору туризма пружањем још једне туристичке услуге којом ће корисници имати прилику да доживе Београд са река.

– Град Београд је и у претходном периоду у циљу унапређења туризма и позиционирања града као водеће туристичке дестинације у овом делу Европе спроводио низ активности како на уређењу обале тако и постављањем понтона за пристајање бродова – истакао је Радојичић.

Он је нагласио да Град Београд има скоро 200 километара речних обала, што је одличан предуслов за развој речног превоза путника. Оно што је важно истаћи јесте да је кључни услов развоја речног линијског превоза путника његова интеграција са постојећим јавним превозом путника у Београду. То значи да би сви терминали морали да имају везу са аутобуским или трамвајским превозом са могућношћу преседања.

– Такође, циљ нам је да овај вид превоза укључимо у интегрисани тарифни систем града Београда, како би путници могли да користе услуге речног превоза са истом картицом за превоз коју користе и за остале видове превоза путника у Београду – казао је Радојичић.

Он је истакао да не постоји град у Европи са оваквим приступом води као што га Београд има, а да при том нема развијен речни превоз.

– Навешћу само примере Будимпеште и Прага. Дакле и са тог аспекта је овај пројекат јако важан, посебно ако се има у виду да постоји могућност да се на овакав начин повежу удаљени делови града са центром, као што су пре свега Обреновац, Земун, Борча, новобеоградски блокови, Вишњица – закључио је градоначелник.