четвртак, 15. јул 2021.

Весић: Представљен изглед вагона за Београдски метро, а како ће изгледати гласаће грађани Београда

Заменик градоначелника Горан Весић присуствовао је вечерас у Старом двору презентацији изгледа вагона за београдски метро, након чега је на платоу испред двора емитована 3д пројекција четири вагона под називом „Светлост, снага, слобода и сигурност”. O томе како ће метро изгледати гласаће од вечерас грађани Београда. Презентацији су присуствовали француски амбасадор у Србији Жан-Луј Фалкони, потпредседник компаније „Алстом” Филип Делер, помоћник градоначелника Андреја Младеновић, главни урбаниста Марко Стојчић, чланови Градског већа и представници ГСП-а.

Весић је нагласио да ће гласање трајати тачно два месеца, до 15. септембра, када ћемо знати који су дизајн изабрали грађани Београда и како ће у наредним вековима изгледати београдски метро. 

– Пред вама се налазе четири предлога, они су названи симболично „Светлост, снага, слобода и сигурност” јер када Срби и Французи нешто раде заједно онда резултат може да буде оно што је симболишу ове четири речи. Заједно смо гинули у прошлости за слободу Европе, а сада заједно гледамо у будућност и развијамо нашу земљу – истакао је Весић.

Он је додао да ће ове године Београд остварити сан који траје педесет година јер ће почети изградња београдског метроа. 

– Скоро да није било градоначелника или функционера Скупштине града који ових педесет година није обећавао изградњу метроа и тако је од 4. децембра 1971. године када је тадашњи градоначелник Београда Бранко Пешић на дан када су отворени Мост „Газела” и Теразијски тунел свечано обећао да ће Београд почети изградњу метроа и железничке станице Прокоп. За ових педесет година било је времена када је Београд имао пара за изградњу метроа, а било је и оних тешких времена, али очигледно није било ни политичке воље ни знања да се метро гради. Зато ће ова 2021. година остати забележена у историји Београда као година када је Београд почео да гради метро – нагласио је заменик градоначелника.

Он је овом приликом изразио посебну захвалност председнику Републике Србије Александру Вучићу који је обезбедио 4,6 милијарди евра, колико ће коштати изградња прве две линије метроа. 

– Буџет Београда износи 1,219 милијарди евра, највећи је у историји, али вредност овог пројекта је четворогодишњи буџет Града и јасно је да Београд сам не би могао да га спроведе. Радови почињу у новембру ове године и од данас ће сви грађани бити укључени у овај процес тако што ће гласати за један од четири предлога који смо понудили. Метро припада свим грађанима и зато сви треба да будемо укључени јер метро који ћемо направити остаће вековима. Београђани заслужују да имају метро и стандард који имају грађани Париза или Лондона. Метро је велики корак у том правцу, али није једини, свака фасада, улица, зграда, трг, аутобус, километар новог водовода или канализације приближавају нас модерном и европском Београду. Посебно сам срећан што је наш партнер у овом послу једна од највећих светских компанија Алстом и што овај посао радимо са нашим пријатељима Французима. Највеће инфраструктурне пројекте у Београду раде француске компаније и то није само метро већ и депонија комуналног отпада Винча, Аеродром Београд, а ове компаније мењају наш град и уводе га у 21. век. Данас почиње нова страница у историји Београда, Београд данас побеђује – рекао је Весић.

Француски амбасадор у Србији Жан-Луј Фалкони је изразио задовољство да учествује у представљању нове етапе пројекта „Београдски метро”. 

– „Београдски метро” је већ више година највећи заједнички подухват у односима Србије и Француске. После посете председника Француске Емануела Макрона, који је био у Београду у јулу 2019. године, Француска се обавезала да ће подржати развој овог пројекта кроз експертизу и услуге високог квалитета, као и финансијску подршку. Као што вечерас можемо да видимо, Француска испуњава свој део договора. Бирајући дизајн вагона, Београђани имају прилику да београдски метро заиста учине својим – рекао је Фалкони.

Филип Делер, потпредседник компаније „Алстом” рекао је да му је изузетно драго што је Београд указао поверење овој компанији. 

– Велико нам је задовољство што ћемо учествовати у изградњи београдског метроа. За изградњу ће бити коришћена најсавременија технологија. У односу на традиционалне начине изградње, користићемо нешто другачије моделе како бисмо постигли максималну уштеду енергије и оптимално коришћење инфраструктуре која ће бити изграђена. Дизајн метроа ће такође прибегавати најмодернијим методама – рекао је Делер.