четвртак, 2. децембар 2021.

Весић: Градимо симултано две линије метроа, сви делови града биће саобраћајно повезани

Метро је највећи инфраструктурни пројекат који се ради у Београду у 21. веку, градимо симултано две линије метроа и, суштински, добићемо их одједном, изјавио је заменик градоначелника Горан Весић гостујући на ТВ Пинк.

– За два дана биће тачно 51 година откако је метро први пут обећан Београђанима и Београђанкама. Током тог времена било је периода када је било и када није било новца, али никада се није догодило да имамо овако снажну политичку вољу да се метро изгради, да имамо новца да га изградимо, да имамо све законске предуслове и да су усвојени сви урбанистички планови, укључујући и план генералне регулације шинских система, који омогућују да се почне са изградњом метроа – казао је Весић.

Он је подсетио да ће прва линија метроа бити изграђена 2028, а друга 2030. године.

– Градимо симултано две линије метроа и, суштински, добићемо их одједном. Реч је о 40 километара са 43 станице, а истовремено почињемо да проширујемо Бг воз, за шта ће бити потписан споразум до краја године са Руском Федерацијом у Москви, а што је био део разговора председника Вучића са Путином. То је нова инвестиција која подразумева проширење капацитета колосека према Панчеву, Лазаревцу и Младеновцу, нову линију Карабурма–Макиш, нову линију која почиње од станице Земун и обухвата Сурчин, Аеродром „Никола Тесла”, нови национални стадион и Обреновац, што значи да ће све наше приградске општине, изузев Гроцке, имати у шпицу Бг воз на 10, 12 до 15 минута, а ван шпица на 45 минута. То такође значи да ће свако у Београду бити саобраћајно повезан и да ће сви делови града бити изједначени – рекао је Весић.

Говорећи о повезивању метроа са Клиничким центром, Весић је истакао да ће се то остварити преко метро станице „Сајам”.

– Она је удаљена око 400 метара, а у самом дворишту КБЦ-а биће подземни улаз са покретним степеницама до станице. Изградњом треће линије постојаће још једна станица у Ресавској улици и на тај начин ће Клинички центар бити повезан са метроом. Такође, на првој линији постојаће четири станице за преседање, где ће са Бг воза моћи да се пређе на метро, а то су „Макиш”, „Сајам”, „Панчевачки мост” и „Карабурма”. На другој линији постојаће две такве станице, у Макензијевој и на Железничкој станици Земун. Када завршимо Бг воз, неко из Новог Сада моћи ће без аутомобила да дође до Аеродрома „Никола Тесла” тако што ће брзим возом из Новог Сада доћи до Земуна, прећи на Бг воз и за пола сата стићи на аеродром. Даљим развојем шинског система, сутра ће то моћи и путници из Ваљева, Ужица, Ниша. То нам заиста омогућује да у Београду пређемо на шински систем који је еколошки прихватљив, који не зависи од другог саобраћаја и има много већи капацитет – истакао је Весић.