четвртак, 13. јул 2023.

Шапић: Нову апликацију моћи ће да користе и власници „apple” телефона, а нема одустајања од увођења реда у београдско приобаље

Нова апликација „Београд плус” јуче је постала активна, а за дан-два моћи ће да је користе и власници „apple” телефона. Очекујемо да ће највећи број преузимања бити од јесени када креће нова школска година, јер је млађа популација највише и користила овај вид праћења возила, изјавио је градоначелник Александар Шапић.

Гостујући на ТВ Прва, он је нагласио да је зато и изабран овај летњи период да се Београђани прилагоде како да користе најновију апликацију.

– Та апликација је унапређена у односу на ранију. Постоји могућност плаћања на све могуће начине, од кредитне картице сваке врсте преко налога за плаћање (wallet) до СМС-а. Поред тога, грађани имају увид у све линије градског превоза, а новитет је да могу да добију и процену за колико минута возило стиже. Убацили смо и опцију да можете да пријавите неправилности, од нечистоће возила до тога да не ради клима – истакао је Шапић.

Он је апеловао на грађане да преузимају само апликацију која има грб Београда и додао да ће се Град потрудити да пусти и оглас кроз медије у следећих десетак дана, како не би дошло до злоупотребе.

Како је рекао, од јуче грађани могу да купе папирне карте на 318 киоска, од тога је 250 на најфреквентнијим стајалиштима, а 68 на у ширем центру града.  До краја лета биће их на још 200 места.

– За седам-осам дана ће на сваком киоску стајати налепница са обавештењем да у њему можете да купите карту иако се у протеклих месец и по дана показало да је плаћање СМС-ом апсолутно доминантно у сваком погледу. Од септембра ће се на предњим вратима возила код возача налазити апарат преко којег ће се плаћати платном картицом – рекао је први човек престонице.

Градоначелник је нагласио да ова апликација неће бити само ограничена на јавни превоз, већ је планирано да од јесени грађани имају свој профил на њој у оквиру „београдске картице” преко које ће моћи да прате и користе све предности које им је обезбедио Град Београд.

Шапић је навео да је на састанку са приватним превозницима апострофирао три најважније ствари, а то је да возило мора да буде на својој рути, затим да мора да буде чисто споља и изнутра, те коначно да клима-уређај мора да ради, нарочито у летњем периоду.

– Сада ћемо имати контролоре који ће проверавати аутобусе на почетној станици и утврђивати да ли је возило чисто и да ли ради клима-уређај. До краја недеље ћемо завршити процес запошљавања 150 контролора, који ће бити подршка припадницима Комуналне милиције. У међувремену смо променили правилник о казнама с обзиром на то да је до сада било могуће написати максималну казну од 200.000 динара по једном возилу месечно. То је укинуто и уколико се не буду поштовала правила, сигурно ће бити већих казни због чега најдобронамерније саветујем превозницима да озбиљно схвате своје обавезе – рекао је Шапић.

Када је у питању обнова возног парка Јавног комуналног предузећа „ГСП Београд”, градоначелник је истакао да је намера Града да обезбеди 500 нових аутобуса, 100 трамваја и 100 тролејбуса.

– Мислим да за београдски јавни превоз стижу далеко бољи дани. Потребно је још мало стрпљења, али смо управо из тог разлога смањили цену карата, јер мислимо да смо за ова два и по месеца показали наше намере и сигуран сам да ћемо „извући” максимум из нашег јавног превоза – закључио је Шапић.

Говорећи о решавању проблема сплавова, градоначелник Шапић је истакао да су они који на Савском кеју нису желели да лицитирају за место већ раније обавештени и да су добили решења о уклањању, извршењу и обустављању снабдевања водом и струјом. Он је подсетио да је након спроведене лицитације број од 110 сплавова са Савског кеја сведен на 28 локација.

– Апелујем на све власнике сплавова који нису прошли на лицитацији да сами уклоне сплавове. У Јакову смо тренутно обезбедили 20 места за њихово привремено уклањање, а до краја лета биће обезбеђено укупно 70 места. Апелујемо на власнике да их сами одвезу и не чекају на нас, јер ће то онда бити веома скупо, а ми не желимо да људе додатно материјално оптерећујемо. Такође, позивамо и оне који живе на тим сплавовима да нам се јаве, јер не желимо да икога оставимо без крова над главом, већ ћемо им обезбедити привремени смештај. Једноставно, помоћи ћемо колико је то у нашој моћи, али ако хоћемо да нам обале река буду чисте, да нема више смећа и хаоса по шеталишту, да нам се види река са обале, да сплавови буду безбедни, да се зна један ред и услови по којима треба да раде, а не да сваки други буде ноћни клуб и да од буке са њих људи не могу да спавају, онда се од овог процеса коначног увођења реда у београдско приобаље не сме одустати, а уверавам вас да ја то сигурно нећу учинити – рекао је градоначелник Шапић.

Он је напоменуо и то да су започели припремни радови на изградњи нове аутобуске станице који су били обустављени пет година.

– Када сам дошао на ово место, рекао сам да не желим да дозволим да следећих пет година Београд нема своју централну аутобуску станицу. У разговоре се укључио и део Владе Републике Србије, променило се руководство БАС-а и радови се настављају. За Београђане је важно да ће београдска станица бити пуштена у саобраћај почетком 2024. године.