Београд сигуран и отворен за инвестиције
Заменица градоначелника Радмила Хрустановић и председник Скупштине града Милорад Перовић примили су данас у Старом двору Берија Андерсона, председника Градског већа Стокхолма. Са гостом из Шведске они су разговарали о унапређењу привредне и културне сарадње и представили правце у којима ће се Београд развијати.
– Шведски стандард је циљ коме тежимо већ пет година. Пошто морамо да журимо, увек су нам најважнија искуства оних испред нас. Док је наша земља стагнирала и чак ишла уназад, ви сте знатно напредовали у многим областима, па ће нам та знања бити и те како корисна на путу за Европу. Отворени смо за инвестиције, наше законе прилагођавамо законима Европске уније, гарантујемо правну сигурност свима који овде улажу и одлучно идемо напред – рекла је Радмила Хрустановић.
Милорад Перовић је подсетио да је Шведска пре увођења санкција знатно инвестирала у областима енергетике и телекомуникација у нашој земљи, па би било добро да се ти послови обнове и унапреде.
Са Беријем Андерсоном данас су разговарали и градски менаџер Бојан Станојевић и градски архитекта Ђорђе Бобић. Они су представили систем инвестирања у Београду, начин издавања градског грађевинског земљишта и процедуре за добијање грађевинске дозволе и извођења радова, план градње социјалних станова и пројекције развоја саобраћаја.
Бојан Станојевић је најавио да ће у наредне четири године бити изграђено две хиљаде непрофитних и исто толико социјалних станова. Социјалним становима град ће стратешки решавати проблем 120 нехигијенских насеља, у којима живи 120.000 људи. Градски менаџер је захвалио Шведској што је за реконструкцију система даљинског грејања дала пет милиона евра и што стручњаци из Гетеборга већ две године преносе своја знања нашим стручњацима у овој области. Он је најавио и да ове године почиње увођење приватног сектора у одношењу смећа, као и да се ради студија о увођењу приватног капитала у производњу воде, канализацију и прераду отпадних вода.
Ђорђе Бобић је рекао да је у протеклих пет година у Београду уређена саобраћајна мрежа и добро организован јавни превоз, као и да се припрема изградња прве од три линије лаког шинског превоза. Ова линија ће повезати стари део града са новим, биће дуга око 13 километара и коштаће око 400 милиона евра, а радови треба да буду готови до 2014. године.
Градски архитекта рекао је да Београд има много грађевинског земљишта за градњу, али је мало површина и припремљено за градњу. Овај проблем мора што пре да се реши јер је инвестициони притисак огроман. Само у Новом Београду гради се више стотина хиљада квадратних метара пословног и стамбеног простора, а прошле године план за давање земљишта у закуп у читавом граду је двоструко премашен, рекао је Ђорђе Бобић.