петак, 21. фебруар 2014.
Израдом студије до терминала за прикупљање отпада са пловила
Горан Триван, градски секретар за заштиту животне средине, и Александар Антић, министар саобраћаја, обишли су данас савско приобаље на коме је предвиђена изградња терминала за прикупљање отпада са пловила. Триван је казао да би изградња терминала за прикупљање отпада са пловила могла да буде парадигма почетка озбиљног бављења отпадним водама у Београду.
– Без обзира на постојање две велике реке у граду, више немамо права да чекамо да се нешто деси само од себе, већ морамо да предузмемо веома озбиљне кораке. У сарадњи са министарствима саобраћаја и природних ресурса договорили смо се да кренемо у овај пројекат и издвојили смо средства за израду претходне студије. Отпад који се генерише на бродовима није само комунални, већ носи и озбиљне ризике јер се ради о испуштању и опасних материја. Иако реке апсорбују токсичан отпад, ми то више не смемо да дозволимо. Ниједна јединица локалне самоуправе не може сама тиме да се бави и овде смо сведоци добре сарадње два министарства и Секретаријата за заштиту животне средине. Ми ћемо сами финансирати овај први терминал, али је веома важно што у борби за животну средину имамо сву подршку Европске уније, која је спремна да помогне.
Министар Антић подсетио је да је на Сави, Дунаву и Тиси, као пловним рекама Србије, предвиђено девет терминала на којима би се обављало уклањање отпада, чишћење бродова и њихових танкова.
– Предвиђено је да на Дунаву буде шест таквих терминала, на Сави два и један на Тиси. Нашим воденим путевима годишње прође 15.000 бродова и они се тренутно потпуно неконтролисано ослобађају отпада, а како се на овим рекама налазе водоизворишта, то за нас представља алармантну ситуацију. Потписивањем „Амстердамске декларације”, обавезали смо се да ћемо водити рачуна о стању на нашим рекама и хитно реаговати у Београду. Секретаријат за заштиту животне средине реаговао је тако што је издвојио десет милиона динара за финансирање студије за изградњу првог терминала, и она ће нам дати одговоре на питања где он треба да се налази и које ће величине бити. Канцеларија Европске уније позитивно је реаговала на нашу иницијативу и спремни су да финансирају студију за преостале терминале. Верујем да ћемо у целом овом послу имати велику помоћ ИПА фондова, јер су у преговорима са Европском унијом питања заштите животне средине незаобилазна – рекао је министар Антић.
Биљана Филиповић, начелница за међународну сарадњу у Министарству природних ресурса, рударства и просторног планирања и представник у паневропском програму Економске комисије УН за Европу, истакла је да је у овом пројекту извесна и подршка овог тела и да се очекује да и они учествују у финансирању овог пројекта.