недеља, 11. август 2019.
Градоначелник Радојичић: Тренд раста броја туриста у Београду се наставља, развијамо и туристичку понуду приградских општина
Градоначелник Београда проф. др Зоран Радојичић изјавио је да су у првој половини године Београд посетили 531.333 туриста, који су остварили 1.170.734 ноћења, што је за седам одсто више у односу на исти период прошле године, и по броју туриста али и по броју ноћења. Радојичић је истакао да је у јуну оставарен много бољи резултат у броју гостију од истог периода прошле године.
– У јуну је регистрован 123.671 гост, од тога 106.717 су били страни гости, што је за 18 одсто више него у истом периоду прошле године. Страни гости су остварили и 12 одсто више ноћења у односу на исти месец прошле године. Домаћи гости су остварили 44.865 ноћења, што је за 20 одсто више него у јуну прошле године. Локације које туристи током боравка највише посећују су Београдска тврђава, Скадарлија, Храм Светог Саве, затим београдски музеји, међу којима су најпосећенији Народни музеј, Музеј Николе Тесле, Музеј савремене уместности, Музеј Југославије. Поред центра града, током лета је Ада Циганлија најпосећенија амбијентална целина – навео је градоначелник.
Према његовим речима, у току летњих месеци највише гостију је из региона, Турске, затим Западне Европе, али не заостају ни туристи из Кине и Русије, што је поред конгресног туризма и манифсетација на отовреном, који су неки од важнијих разлога за долазак гостију, резултат добрих односа председника Србије Александра Вучића са државним врхом НР Кине и Русије.
– У току лета највише гостију је из региона, али и из Турске, Кине, западних земаља и посебно Русије. Тренд раста броја туриста и броја ноћења је и даље актуелан, што је резултирало и повећањем смештајних капацитета – појаснио је Радојичић.
Градоначелник је истакао да током лета, захваљујући туризму и сезонским пословима, сваки осми Београђанин ради у туризму или сектору услуга. Он је подсетио да је 2014. године Београд имао 67 хотела, а да их је сада преко 120, што је показатељ колико се Београд развија у области туризма.
– У Београду се број хотела готово удвостручио, а и даље постоји потреба за изградњом и отварањем нових. У истом периоду, капацитет приватног смештаја је учетворостручен. Туризам ће се у Београду и даље развијати, па је сходно томе важно да наставимо рад на уређењу града и побољшању инфраструктуре, али и на културним садржајима престонице – казао је градоначелник.
Радојичић је подсетио да једна од најважнијих окосница за долазак гостију лети у Београд јесу манифестације које из године у годину привлаче све већу пажњу туриста. Међу њима је и предстојећи „Бир фест”, најпопуларнији догађај међу гостима из региона и Европе који посети преко 500.000 људи. Све већу пажњу бележи и „Београдски карневал бродова”, који ће 31. августа затворити сезону фестивала у Београду.
Први човек Београда рекао је да је престоница овог лета организовала бројне бесплатне садржаје на отвореном, међу којима су концерти на Цветном тргу, Косанчићевом венцу, Обилићевом венцу, културно забавни програм „Лето у Скадарлији” и подсетио да фестивалски амбијент није присутан само у центалним деловима града, већ и у приградским насељима, што је у складу са његовим тежњама да се све општине равномерно развијају.
– Фестивалским програмом и на другим општинама, које не спадају у централно градско језгро, Град Београд жели да допринесе развоју туристичких понуда ових општина и да повећа интересовање страних гостију за њих, што је у складу и са нашом политиком да се сви крајеви града равномерно развијају. Ту мислим, пре свега, на Сурчин где се из године у годину одржава манифестација „Бојчинско културно лето”, затим на Гроцку која има традиционалну летњу манифестацију „Грочанске свечаности”, а треба истаћи и „Лето на Градошу” које је права атракција у Земуну – појаснио је Радојичић.
Градоначелник је рекао и да општине Лазаревац и Раковица пружају туристички занимљиве садржаје, подсећајући и на бројне бесплатне програме у току летњих месеци на Бановом брду. Радојичић истиче да ће Град Београд и у будућности радити на све већој промоцији ових догађаја, како би они постали препознатљиви међу домаћим и старним туристима и како би се туристи, поред централног језгра Београда, упознали и са другим лепим местима у нашој престоници.