Prevencija diskriminacije Roma na opštini Zvezdara
Međusektorski tim Gradske opštine Zvezdara objavio je na zvaničnom sajtu Opštine mehanizam za prevenciju diskriminacije Roma i anticiganizma na teritoriji Zvezdare na adresi: https://zvezdara.rs/mehanizam-za-pracenje-diskriminacije-roma-na-zvezdari/, saopštavaju iz ove gradske opštine.
Objava sadrži kontakt informacije svih lokalnih institucija kojima se pripadnici romske nacionalne zajednice mogu obratiti ukoliko smatraju da su doživeli neki oblik diskriminacije.
U te lokalne institucije spadaju Opština, Dom zdravlja, Predškolska ustanova, Nacionalna služba za zapošljavanje, Centar za socijalni rad, kao i kontakt osobe za prijavu diskriminacije od strane poslodavaca. Pored toga, u okviru mehanizma nalazi se i kontakt poverenice za zaštitu ravnopravnosti, koja je dostupna kao adresa za prijave diskriminacije na teritoriji cele Srbije.
Tim Opštine Zvezdara pratiće sve prijave koje Romi podnesu u navedenim institucijama i na osnovu prikupljenih informacija definisaće adekvatne preventivne mere.
Kako saopštavaju iz ove gradske opštine, u narednom periodu, predviđena je obuka službenika Opštine, Doma zdravlja i Centra za socijalni rad o postupanju prema korisnicima romske nacionalnosti, sa ciljem unapređenja kvaliteta usluga i osetljivosti prema specifičnostima ove zajednice. Dodatno, organizovaće se informativne sesije za same Rome i romska udruženja, kako bi se podigla svest o diskriminaciji i zaštiti prava.
Ova aktivnost je deo projekta „Međusektorski mehanizam za prevenciju diskriminacije Roma i anticiganizma na Zvezdari”, koji traje do kraja septembra 2025. godine. Ukupni budžet projekta iznosi 60.000 evra i finansira se sredstvima Evropske unije.
Projekat je deo grant šeme šireg EU projekta „Podrška održivim uslugama socijalne zaštite u zajednici i politikama uključivanja na lokalnom nivou”, za čiju je realizaciju nadležno Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, dok je Stalna konferencija gradova i opština (SKGO) zadužena za implementaciju projekta.