Integrisani tarifni sistem u primeni posle 1. maja
Integrisani tarifni sistem u javnom gradskom prevozu stupiće na snagu najranije 1. maja, odlučio je Izvršni odbor Skupštine grada. Ova odluka doneta je posle dvoipomesečnih razgovora sa privatnim prevoznicima, koji će u ovom sistemu imati zagarantovanu zaradu od 135 miliona dinara. Građani će moći sa istom pojedinačnom i pretplatnom kartom da se voze i u njihovim i u vozilima GSB-a.
Prihod privatnih prevoznika od prodatih karata utvrđen je u visini od 107,9 miliona dinara, a grad će svakog meseca iz budžeta izdvajati još 27,1 milion dinara. Ovom dotacijom biće nadoknađena razlika u ceni karata koje se prodaju u njihovim vozilima i onih koje se kupuju na trafikama, kao i prevoz putnika koji imaju pretplatne karte.
– Ukoliko privatnici ne uspeju u toku meseca da zarade 107,9 miliona dinara, grad će im i tu razliku nadoknaditi. Njihov je mesečni prihod siguran i u letnjim mesecima, kada je intenzitet javnog prevoza manji za 20 odsto – rekao je za BEOINFO Milan Vujanić član gradske vlade.
Privatni prevoznici od 1. maja neće morati da plaćaju štampanje karata, već će ih dobijati u Direkciji za javni prevoz. Novac od prodaje neće morati da uplaćuju direkciji, već će ga zadržavati za sebe. Grad će privatnim prevoznicima biti garant i u lizingu i kreditiranju pri kupovini novih vozila.
Direkcija će angažovati i 15 kontrolora reda vožnje, 10 kontrolora karata i dva kontrolora stajališta, dok će se distribucijom karata i raspodelom prihoda baviti još 16 službenika. Legitimacije koje je izdao GSB biće zamenjene novima, a stare će važiti do roka koji utvrdi Direkcija za javni prevoz.
Oni privatnici koji ne prihvate ovakav aneks ugovora neće moći da obavljaju privatni prevoz i biće zamenjen drugim operaterom.