Beoinfo vesti

Integralni tarifni sistem u od danas u primeni

16.05.2004.

Integralni tarifni sistem u od danas u primeni
Veličina Slova

Integralni tarifni sistem, koji građanima omogućuje da se sa markicom  ili  jedinstvenom kartom, kupljenom za 12 dinara na kiosku, prevoze ne samo vozilima GSB-a već i privatnih prevoznika, danas je i praktično počeo da se primenjuje. Kako to izgleda na „terenu”, u ranim jutarnjim satima proverio je i predsednik gradske vlade Nenad Bogdanović, sa saradnicima i novinarima. Na punktu „Zeleni venac” bili su i direktor GSP-a „Beograd” Slaven Tica, kao i vlasnici najvećih privatnih firmi koje učestvuju u javnom gradskom prevozu.
– Ovo je finale četvorogodišnjih nastojanja ove gradske uprave  da građanima, bez povećavanja cene karata, obezbedimo bolji, dostupniji i efikasniji gradski prevoz. Prve kontrole na „terenu”, koje sprovodimo od ranih jutarnjih časova, pokazuju da su na ulicama sva planirana vozila, da su poništivači ugrađeni u sve autobuse, da su prevoznici na vreme trebovali karte i da poštuju sve što je dogovoreno. Jedino još pojedini sumnjičavi a možda i nedovoljno obavešteni putnici oklevaju da uđu u autobuse privatnika. Ja ih pozivam da od danas sa markicom  slobodno uđu u prvi autobus, što i dalje ostaje najjeftiniji vid prevoza. One koji  nemaju markicu molim da kupuju karte jer je to pre svega u interesu poboljšanja javnog prevoza u gradu, a i kontrole će u svim vozilima biti još rigoroznije – rekao je  Bogdanović.
Beograđani od danas sa kartom kupljenom na kiosku, čija je cena 12 dinara, mogu da  se voze u svih 1.200 vozila, koliko će ih na ulicama biti u „špicevima”. Karte kupljene kod vozača i dalje koštaju 20 dinara. Sve važeće povlastice od danas priznaju i privatni prevoznici, dok lica starija od 70 godina, trudnice i mala deca imaju pravo na besplatnu vožnju i u privatnim autobusima.

Dogovor, pa – ugovor

Objašnjavajući zašto se toliko pregovaralo sa privatnim prevoznicima oko uvođenja integralnog tarifnog sistema, Nenad Bogdanović je i danas ponovio da su ugovori mogli da budu potpisani tek onog trenutka kada su svi interesi usklađeni.
– Nama je jasno da privatnici neće da voze sa gubicima i mi to od njih i ne tražimo. Oni su navikli da posluju na određeni način i sa određenom zaradom, koju ne žele da izgube. Mi smo procenili da, odgovarajućom budžetskom preraspodelom, možemo da im tu zaradu približno obezbedimo i u uslovima integralnog tarifnog sistema, a  i garantovali smo minimalni prihod koji će im obezbediti normalno funkcionisanje. I svi privatni prevoznici u Beogradu   potpisali su potom sa Direkcijom  za javni prevoz izmene postojećih ugovora  – objasnio  je Bogdanović.
On je podsetio i da je  jedinstveni tarifni sistem, u koji su bili uključeni svi gradski i prigradski prevoznici, ŽTP i ATP „Pančevo”,  počeo da se kida pre više od deset godina zbog nesuglasica oko preraspodele prihoda, da bi 1996. i praktično prestao da funkcioniše. To je rezultiralo postepenim uvođenjem privatnih prevoznika u javni gradski prevoz, ali i raspadom GSP „Beograd”, što je bilo pogrešno.
– Nije sporno da  privatni prevoz treba da bude sastavni deo javnog gradskog prevoza u Beogradu, čak i kad to malo više košta gradski budžet. Ovo što smo sad uradili će samo nešto malo povećati budžetski trošak za javni prevoz u gradu, ali smo to svesno uradili. To je još jedna stvar koju mnogi ne razumeju. Mi smo u protekle tri godine dotacije za komunalne sisteme i javni prevoz sa tadašnjih 90 odsto sveli na minimum, čak i kada je u pitanju potrošnja vode, a i one će prestati da postoje za najviše godinu dana. Svaka gradska uprava će, međutim, i ubuduće morati da dotira javni gradski prevoz  iz budžeta. To je jednostavno nužno jer čak ni građani najrazvijenijih zemalja nisu u stanju da plaćaju ekonomsku cenu karte. Drugi razlog što to radimo je da bismo motivisali  građane da što više koriste javni gradski prevoz da bismo smanjili gužvu u gradu i obezbedili da grad bolje funkcioniše. Onima koji žele luksuzniji prevoz ponudićemo nešto skuplju vožnju minibusima, koji su već na ulicama – rekao je Bogdanović.
On je najavio da će već od juna i u privatnim vozilima biti smanjen broj konduktera, uz povećanje broja internih kontrolora, koji prethodno treba da prođu obuku identičnu onoj koja je propisana za kontrolore GSP „Beograd”.

Svi uslovi za kvalitetniji prevoz

Očigledno zadovoljan uvođenjem inegralnog tarifnog sistema, Slaven Tica, direktor GSP „Beograd”, rekao je danas za BEOINFO da to otvara mogućnost svim prevoznicima da sada više povedu računa o kvalitetu i izgledu vozila.
– Na ulicama će od danas u periodu vršnog opterećenja biti oko 1.200 vozila, od toga  905 iz voznog parka GSP-a, što bi, u uslovima dobre organizacije javnog prevoza, trebalo da bude sasvim dovoljno za potrebe grada. Sad samo treba vrlo pažljivo pratiti svaku liniju i reorganizovati one koje ne budu funkcionisale kako treba, što će dati još viši kvalitet prevoza. Tek potom ćemo svi zajedno u gradu moći da razmišljamo i o uključivanju prigradskih prevoznika, pa i železnice u integralni prevozni i tarifni sistem grada  – rekao je Tica.
Stare povlastice se, prema njegovim rečima, za sada neće zamenjivati novim,  a novina je to što će kontrolori GSB-a imati pravo da ulaze i u autobuse privatnih prevoznika. Ova služba biće znatno pojačana kako bi se sprečila vožnja bez karata. Privatnicima je ostavljeno pravo da sami procene hoće li zadržati svoje konduktere.

Podeli vest
mapa-responsive768-2.jpg
Interaktivna mapa
Interaktivna mapa najvažnijih investicionih radova u Gradu Beogradu
Saznajte više