ponedeljak, 14. oktobar 2019.

Radojičić: Beograd sve atraktivnija destinacija, razvijamo turističku ponudu i prigradskih opština

Turizam je izuzetno značajna grana za Beograd i naš grad ima velike potencijale koji dodatno mogu upotpuniti njegovu turističku ponudu, rekao je gradonačelnik Beograda prof. dr Zoran Radojičić na otvaranju konferencije „Turizam Srbije – partnerstva za budućnost” u hotelu „Kraun plaza”. 

Na skupu na kome su učestvovali ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić, gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević i turistički delatnici Srbije, gradonačelnik je podsetio da je glavni grad ove godine ostvario za pet odsto veći broj turista nego prošle godine.

– Veoma sam zadovoljan jer se pozitivni trend nastavlja i želimo da rezultati budu još bolji. Potencijali Beograda, kako kulturno-istorijski tako i prirodnih dobara su veliki jer, ako govorimo o Velikom ratnom ostrvu, Avali, Košutnjaku, Kosmaju, to su sve mesta koja bi mnogi gradovi sveta poželeli da imaju. Samo u tom segmentu, koncept zdravog grada sa ogromnim prirodnim bogatstvom predstavlja veliki potencijal. U odnosu na 2014. godinu, danas imamo skoro dvostruko više hotela, od 67 došli smo do brojke od 120, ali potrebe su još veće i važno je da se nastavi sa izgradnjom i u narednom periodu. Sve što ulažemo u infrastrukturu direktno ili indirektno ima reperkusije i na razvoj turizma. Najviše gostiju dolazi nam iz Kine, Turske, Rusije i zemalja regiona, a značajno je i to što nam sve više gostiju dolazi i iz zapadnih zemalja. Zemlje sa kojima imamo dobre političke odnose su zemlje iz kojih dobijamo sve više i više turista. Zahvaljujući mudroj politici predsednika Aleksandra Vučića, imali smo posete mnogih državnika, a odnos prema njima i naše gostoprimstvo se odražava i na naše turističke potencijale. – kazao je gradonačelnik Beograda.

On je naveo da je oko 1,1 milion gostiju prošle godine posetilo Beograd i da je zabeleženo oko 2,4 miliona noćenja. Radojičić je istakao da su delegacije koje su u prethodnom periodu posetile Beograd fascinirane njegovom ponudom, a imaju pozitivne utiske o velikim potencijalima Beograda, kao što je Kalemegdan. 

– Nije dovoljno samo da se stalno ističu potencijali, moramo da imamo bolje rezultate. Ljudi sve više žele da putuju i posećuju nove destinacije, i tu je naša šansa. Više turista dolazi u Beograd ne samo zbog zabave i dobrog provoda. Sve više njih posećuje Narodni muzej i Muzej savremene umetnosti, gde je nedavno nastupila i Marina Abramovič. Muzej Nikole Tesle je ogroman potencijal, ispred tog muzeja su redovi. Pravljenjem većeg prostora, taj potencijal ćemo još više koristiti – rekao je gradonačelnik.

Radojičić je naglasio i važnost ravnomernog razvoja turističkog potencijala svih delova grada, uključujući prigradske opštine.

– Turisti žele da upoznaju lokalno stanovništvo i to je još jedan segment koji možemo da razvijamo – rekao je gradonačelnik, navodeći brojne manifestacije na teritoriji celog Beograda, poput „Gročanskog festivala” i „Leta na Gardošu”.

Potpredsednik Vlade RS i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić podsetio je da novi zakon o privatizaciji banja treba da bude donet do kraja godine i da bi on trebalo da reši probleme koji su se javljali u tom procesu. On je takođe istakao da geopolitičke prilike u svetu ne pogoduju razvoju turizma, ali da se ipak oseća rast od tri do četiri odsto na globalnom nivou. 

– I sledeće godine se očekuje više milijardi turističkih pomeranja. Važno je što se vize ukidaju, avio-saobraćaj je jeftiniji, drumski saobraćaj bezbedniji. Tehnološki napredak je vidljiv, a turizam je pionir u primeni tehnologije. Uskoro će više od 60 odsto rezervacija ići elektronskim putem – naglasio je ministar Ljajić, dodavši da se trendovi menjaju i raste gradski turizam, u čemu Srbija vidi svoju budućnost.

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević je istakao da je prvi uslov za uspeh u turizmu politička stabilnost i predvidljivost.

– To Srbija apsolutno ispunjava i zato smo postali atraktivni za posete inostranih turista. Važan je naravno i sadržaj, i cela Srbija ima šta da ponudi, ali nam treba bolji marketing i novi vid prezentacije koji će ići u korak sa vremenom, novim tehnologijama i načinom komunikacije mlađih generacija. Potrebna nam je i bolja infrastruktura, za šta je zadužena država i gradovi, ali i veća ulaganja i više inicijative privatnog kapitala. Najveći izazov je ljudski potencijal, moramo imati dovoljno obučenih ljudi i održati sadašnji pozitivni trend – kazao je Vučević, podsetivši da je Novi Sad ove godine prestonica mladih Evrope, a da će 2021. godine biti evropska prestonica kulture.

Posle uvodnog dela konferencije, održane su panel diskusije „Promocija Srbije na domaćem i međunarodnom tržištu” i „Potencijali, budućnost i strategija razvoja turizma”, a predstavljeni su i primeri dobre prakse – Jahorina i časopis „Nacionalna geografija”. U radu panela učestvovao je v.d direktora Turističke organizacije Beograda Miodrag Popović, kao i predstavnici nadležnih ministarstava, turističke organizacije Srbije i Novog Sada, Privredne komore Srbije, JP „Srbijašume” i drugi turistički poslenici.

Konferencija je održana u organizaciji „Adrija medija grupe”, a institucionalni pokrovitelj je Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija.