petak, 20. decembar 2019.

Vesić: Od danas nove žute trake na četiri lokacije

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić izjavio je danas za Studio B da su od danas uvedene nove žute trake na četiri lokacije u gradu, sa ciljem da se obezbedi bolji protok vozila javnog gradskog prevoza. 

Vesić je rekao da je jedna od novih lokacija na kojima će postojati žuta traka na raskrsnici Milentija Popovića i Bulevara Mihajla Pupina, kako bi se obezbedio bolji protok vozila javnog prevoza. 

– Žuta traka je postavljena u tramvajskoj baštici, a sada smo obeležili oznake BUS i TAKSI što će da zaštiti žutu traku, odnosno doprineti da je koriste samo oni koji imaju pravo na to. Osim toga, Ulica omladinskih brigada je obeležena žutom trakom u oba smera, od kružnog toka kod Opštine Novi Beograd do Ulice Jurija Gagarina. Takođe, u Bulevaru oslobođenja tramvajske baštice obeležavamo kao žute trake, od Veterinarskog fakulteta do kružnog toka na Slaviji. Značajno je istaći i novi režim saobraćaja u Ulici Jaše Prodanovića, od Cvijićeve do Takovske. Ulica Jaše Prodanovića u smeru ka Takovskoj postaje jednosmerna, osim za trolejbuse koji će saobraćati u oba smera. Na taj način smo omogućili da trolejbusi idu u oba smera, ali će ulica biti rasterećenija. Postavlja se signalizacija za zabranu skretanja iz Cvijićeve u Jaše Prodanovića i u tom smislu ćemo omogućiti lakše uključenje trolejbusa u Takovsku – rekao je Vesić. 

Kako je naglasio, ovo je urađeno do danas, a do Nove godine, odnosno do 31. decembra biće reorganizovana stajališta javnog prevoza na raskrsnici Mite Ružića i Bulevara kralja Aleksandra. 

– U Ulici Mite Ružića postoji stajalište koje bitno remeti protok automobila i vozila javnog prevoza, pa će to stajalište biti premešteno u Bulevar kralja Aleksandra u smeru ka gradu, gde će tramvajska baštica biti obeležena kao žuta traka. Osim toga, žuta traka će biti uvedena u Bulevaru vojvode Mišića, od Radničke ulice do „Tempa”, ali će važiti samo „u špicu”, tačnije od 7 do 9 i od 15 do 18 časova. Žuta traka postoji od Gazele do Mosta na Adi, a sada će biti proširena do „Tempa” kako bismo omogućili brži protok vozila javnog prevoza. Takođe, do 31. decembra biće uvedene žute trake u Ulici Jurija Gagarina, na delu od Omladinskih brigada do Mosta na Adi. To će biti urađeno u oba smera zbog lakšeg funkcionisanja linija 85, 89 i 95 – najavio je zamenik gradonačelnika. 

On je pojsanio da će do kraja januara biti izmenjen režim saobraćaja na raskrsnici koja pravi najveći problem u ulicama Ilije Garašanina, Takovskoj i Svetogorskoj. 

–  Biće uvedena zabrana skretanja levo za vozila iz Ulice Ilije Garašanina u Takovsku ulicu. Ukoliko želite da skrenete levo, moraćete najpre da skrenete u Ulicu 27. marta, a potom levo – pojasnio je Vesić.

Prema njegovim rečima, biće obeležena i žuta traka u Ilije Garašanina od Majora Ilića do Takovske, a uvodi se i žuta traka u Višnjičkoj ulici, od Vuka Vrčevića do Rospi ćuprije, i to će biti završeno do kraja januara.

Kako je naveo, biće postavljena horizontalna i vertikalna signalizacija, zabrana blokiranja raskrsnica Mihajla Pupina sa Milentija Popovića i Bulevarom Nikole Tesle.

Zamenik gradonačelnika najavio je i novi način kontrole korišćenja žutih traka.

– Do kraja januara uspostavićemo novi tehnološki način kontrole svih žutih traka, kontrole stajanja na četiri migavca i zauzimanja tramvajskih baštica. Biće to savremen način kontrole. Više neće biti moguće da se neko sakrije i pomisli da ga neće uočiti kada se bahato parkira ili zauzme žutu traku. Takav prekršaj vrlo brzo će biti uočen a kazna napisana u roku od nekoliko minuta, te ništa više neće zavisiti od saobraćajnih policajaca i komunalnih milicionera. Na taj način ćemo građane i gradski prevoz zaštititi od bahatog parkiranja. Osim toga, postoji još 25 različitih predloga koje smo dobili od naših sekretarijata za javni prevoz i saobraćaj o tome šta sve treba uraditi, a za svaku od tih mera prethodno će se uraditi potrebne analize i simulacije – kazao je Vesić.

On je najavio da će danas uputiti pismo „Putevima Srbije” u kojem će se tražiti da deo auto-puta kroz Beograd bude proglašen gradskom saobraćajnicom koja će imati isti tretman kao i sve druge ulice u gradu. i omogućiti da dosadašnja zaustavna traka takođe postane žuta traka.

Vesić je podsetio da se u Beogradu u poslednje tri godine registruje 50 hiljada novih automobila godišnje.

– To je apsolutno neizdrživo s obzirom na postojeću infrastrukturu, jer u ovom trenutku već imamo više od 700.000 automobila u Beogradu. To je uzrok slabije protočnosti javnog prevoza, ali i zagađenja u Beogradu. Jedini smo grad u Evropi te veličine čiji osnovni podsistem javnog prevoza je autobuski, za razliku od drugih gradova gde je to šinski prevoz, metro ili laka železnica – zaključio je Vesić.