ponedeljak, 25. maj 2020.

Novi inspektori Sekretarijata za inspekcijske poslove doprineće boljem radu ovog organa

Sekretarka za inspekcijske poslove Sonja Božović izjavila je da je taj organ dobio saglasnost Vlade Republike Srbije za prijem novih radnika i da će nakon stabilizovanja situacije konkurs koji je već bio raspisan, te usporen usled virusa korona, biti sproveden do kraja.

– Ljudi će moći da se prijave i konkurišu. U pitanju je oko stotinu inspektora građevinaca, saobraćajaca i inspektora za zaštitu životne sredine. Inspekcija je specifična jer je to organ koji je po starosnoj strukturi jedan od najstarijih. Tako da će sada ovo biti idealno da se podmladimo, kao i to da starije kolege prenesu svoje iskustvo mlađima – istakla je ona gostujući u Beogradskoj hronici.

Sekretarka Božović je zahvalila Vladi Srbije na tome što je uvidela potrebe i napore ovog Sekretarijata i odobrila prijem novih ljudi, te dodala da će građani o ovom konkursu biti obavešteni preko sredstava javnog informisanja.

Kako je navela, za inspektora je važna procena rizika, zaštita javnog interesa, bezbednost ljudi.

– Naši inspektori polaze od toga šta u tom trenutku predstavlja najveću ugroženost javnog interesa i po tome se sortiraju prijave. Inspektori uče i kako se treba ophoditi prema strankama, kako se vode postupci, često ima i neprijatnih situacija. Oni polažu i inspektorski ispit, tako da treba vremena da bi se formirao pravi inspektor. Gde ima volje, ima i načina, te očekujem da ljudi koji se jave imaju i volju i želju da rade, mi smo tu da im u svemu pomognemo, a možda i mi nešto od njih naučimo – naglasila je Sonja Božović.

Prema njenim rečima, inspekcija je bila angažovana i u vreme vanrednog stanja, a najveći broj prijava odnosio se na bespravnu gradnju i nelegalnu uličnu prodaju. 

– Građevinska inspekcija je za vreme vanrednog stanja izvršila više od 300 inspekcijskih kontrola i zatvorila 36 gradilišta. Ti postpupci su u toku jer su podnete krivične prijave, te se dalje dalje procesuira ka nadležnim tužilaštvima. Komunalna inspekcija imala je dosta posla u vezi sa uličnom prodajom i na javnim površinama. U vreme kada su bile zatvorene gradske pijace primetili smo da je bila pojačana ulična prodaja – kazala je ona.

Građani su se u prethodnom periodu javljali i zbog zagađenja vazduha i buke, a kako je dodala, interesovali su se i da li su na beogradskim zgradama postavljane bazne stanice sa 5G mrežama. U vezi sa tim smo, navela je, konsultovali i mobilne operatere, „tako da te bazne stanice nisu postavljane”.

Govoreći o radu i organizaciji rada Sekretarijata za inspekcijske poslove, Sonja Božović je rekla da taj Sekretarijat vrši inspekcijski nadzor u oblasti građevinarstva, ekologije, saobraćaja i održavanja komunalnog reda. 

– Naš prioritet prilikom postupanja je zaštita javnog interesa i bezbednost građana. Beograd je grad koji živi 24 sata, u njemu se mnogo toga događa i mi se trudimo da ispratimo taj tempo. Naši inspektori rade i dnevne i noćne akcije, redovne i vanredne, ali takođe postupamo i po prijavama građana – naglasila je sekretarka.

Kako je navela, ovaj sekretarijat usvaja godišnji plan inspekcijskog nadzora za sve inspekcije.

– Naš rad doživljavam kao zajednički napor nas i građana, građani pomažu jer prijavljuju inspekciji i tako izlazimo na teren – zaključila je Sonja Božović.