petak, 26. novembar 2021.

Vesić: Sa prvom linijom metroa imaćemo potpuno rekonstruisan sistem Bg voza

Posle jučerašnjeg sastanka predsednika Vučića i predsednika Putina dogovoreno je da ruske firme, koje inače rade rekonstrukciju pruge, dobiju posao izgradnje beogradske gradske i prigradske železnice. To je velika pobeda za Beograd, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić gostujući na TV Studio B. 

– Taj posao će biti završen pre završetka prve linije metroa. Istovremeno, sa prvom linijom metroa imaćemo potpuno obnovljen sistem Bg voza, a takođe i prvih 50 tramvaja, od 130 koliko ih kupujemo, kao i nove tramvajske šine u dužini od 42, 6 kilometara. Na ovaj način bićemo spremni da do 2030. godine šinski podsistem postane dominantan – rekao je Vesić.

Kako je naglasio, Beogradu su potrebni metro, Bg voz i tramvaji, ali i napomenuo da nijedna prestonica u Evropi nije odustala ni od trolejbusa. 

– Veoma sam zahvalan predsedniku Vučiću. Ovo je velika pobeda za Beograd. Naravno da je važno to što smo dobili gas koji će omogućiti stabilno grejanje, rad privrede i nove investicije. Ali, suštinski, za Beograd je najvažniji razgovor o beogradskoj gradskoj i prigradskoj železnici i srećan sam što učestvujem u vođenju Beograda kada gradimo metro i Bg voz – naveo je zamenik gradonačelnika. 

On je naglasio da je od 2013. godine insistirao na razvoju Bg voza, jer je to jedan neiskorišćen potencijal Beograda koji nam omogućava da integrišemo sve delove grada istovremeno sa centrom i da konačno postanemo jedna saobraćajno integrisana prestonica. 

– Bg voz se sada koristi od Batajnice do Ovče i Resnika. Imamo tri i šest polazaka do Mladenovca i do Lazarevca. To je dobro zato što je Bg voz prevoz koji je najtačniji i najpouzdaniji u Beogradu – rekao je Vesić.

On je podsetio da je potpisan ugovor i da je konačno, posle 51 godine, počela izgradnja metroa. 

– Metro je važan. Reč je o 42 kilometra i dve linije koje će povezivati različite delove grada, ali suštinski metro nije potpuno završen bez Bg voza – naglasio je zamenik gradonačelnika.

On je istakao da ćemo sa Bg vozom imati proširene kapacitete železničke pruge prema Mladenovcu i Lazarevcu, te produžetak Bg voza do Pančeva.

– Imaćemo i nove linije Bg voza, odnosno potpuno novu trasu prema Surčinu, koja će obuhvatiti nacionalni stadion, Aerodrom „Nikola Tesla”, centar Surčina i Obrenovac. To znači da ćemo kada sve završimo imati 223 kilometra Bg voza sa 500 polazaka dnevno umesto 104, koliko ih imamo danas. To znači da će svaka beogradska opština, Mladenovac, Sopot, Lazarevac, Barajevo, Obrenovac, Surčin, pa i Pančevo koje nije beogradska opština, ali će biti povezano Bg vozom, imati polaske prema centru grada na 10, 12 i 15 minuta u špicu i na 45 minuta van špica. Svaki građanin će moći kada dođe u Beograd Bg vozom da preseda na druge vidove prevoza kao što je metro. Više neće biti potrebno da dolazite kolima. Građani će moći da žive u Mladenovcu i da rade u centru grada, kao i obrnuto – rekao je Vesić.

Prema njegovim rečima, Bg voz je jedinstvena celina našeg šinskog podsistema koji treba da postane dominantan i zato je veoma važno da se taj projekat razvija istovremeno sa izgradnjom metroa.