petak, 14. januar 2022.

Radojičić: Unapređujemo vozni park GSP-a, vodimo računa o bezbednosti putnika i ekološkim standardima

Gradonačelnik Beograda prof. dr Zoran Radojičić izjavio je za medije da je od 2014. godine do sada kupljeno oko 700 autobusa, te da je od tada u unapređenje javnog prevoza i voznog parka GSP-a uloženo oko 150 miliona evra. Gradonačelnik je dodao da se do proleća očekuje isporuka još stotinu vozila na komprimovani gas, od toga u februaru i martu po 25. Cilj je, kako je naglasio, da u narednih pet do šest godina budu promenjeni svi autobusi i da budu ekološki prihvatljivi.

– Veliki broj autobusa Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd” je zamenjen. Stalo mi je da unapređujemo ovo preduzeće zajedno sa ljudima koji ga vode i da dostignemo nivo koji želimo, a blizu smo tome. Nabavkama novih vozila smo izbacili iz upotrebe autobuse sa „euro2” motorima, a cilj je da motori „euro 2”, „euro3” i „euro 4” više ne budu na našim ulicama – naglasio je gradonačelnik i dodao da se u narednom periodu očekuju velika ulaganja kako bi se dostigao željeni nivo u smislu funkcionalnosti, komfora i ekološkog unapređenja.

Gradonačelnik je dodao i to da je u narednih pet godina planirana nabavka još 500 ekoloških autobusa, svake godine po 100 autobusa, kao i da je svih 10 električnih solo autobusa sa opremom za punjenje isporučeno Beogradu.

– Postavljeni su punktovi za punjenje električnih autobusa na dve lokacije – kod Beograda na vodi i Sportskog centra „Milan Gale Muškatirović”. Električni autobusi su trenutno u fazi tehničkog podešavanja, te se u najskorijem vremenskom periodu očekuje njihova redovna upotreba. Sa ovih 10 imaćemo ukupno 15 autobusa na električni pogon, koji će saobraćati na dve linije. Jedna linija će ići od Beograda na vodi preko Slavije do Kalemegdana, Ulicom Tadeuša Košćuška do SC „Milan Gale Muškatirović”. Ovim novim električnim autobusima biće zamenjena vozila koja trenutno saobraćaju na liniji broj 22A. Druga linija će saobraćati od Vukovog spomenika do Belvila i na taj način dajemo doprinos unapređenju životne sredine – istakao je gradonačelnik Beograda.

Radojičić je prilikom obilaska saobraćajnog pogona „Kosmaj” naglasio da se u ovom najvećem pogonu GSP-a mnogo vodi računa o bezbednosti putnika i vozača, te da su procedure striktne i da se svakodnevno proveravaju vozila, kontroliše elektrika, mehanika, signalizacija, kočnice. Svaki autobus prođe detaljnu kontrolu. 

Svi autobusi koji su bili u saobraćaju prolaze kroz redovni noćni pregled, naveo je Radojičić i dodao da ukoliko se posumnja da nešto nije u redu, taj autobus ne ide u saobraćaj. Vozilo u saobraćaj može da izađe tek nakon što je ovlašćeno lice u sektoru održavanja dalo saglasnost i potpisalo putni nalog.

– Samo ovaj pogon održava 35 linija sa preko 200 autobusa. Održavanje u pogonu je organizovano u tri smene i radi se svaki dan u godini, 24 sata dnevno. Ukupna prosečna starost autobusa na teritoriji grada Beograda iznosi oko 7,2 godine, što se odnosi i na autobuse GSP-a i na vozila privatnih partnera zajedno. Na ulicama Beograda svakog dana saobraća oko 880 vozila GSP-a koja, kao što sam već rekao, ne napuštaju garažu dok se ne izvrše sve bezbednosne provere. U Beogradu saobraća i blizu 500 vozila privatnih partnera – naglasio je Radojičić.

Gradonačelnik je ukazao na to da su vozači postali veoma tražena radna snaga u celom svetu, ali da gotovo svuda postoji manjak u odnosu na potreban broj vozača.

– U GSP-u je trenutno zaposleno nešto manje od 3.000 vozača, to otprilike i jeste broj koji je potreban, na granici smo. Ljudi koji upravljaju ovim preduzećem vode računa o tome i trude se da održe taj broj. U GSP-u nema vozača starijih od 65 godina, prosečna starost je oko 45 godina, tako da i sa te strane vodimo računa o bezbednosti. Siguran sam da ćemo u narednom periodu imati javni prevoz sa voznim parkom na najvišem evropskom nivou – zaključio je Radojičić.