петак, 10. јул 2020.

Социјални систем града је стабилан и на услузи корисницима и током кризе

Штета која је начињена током протекла два дана уништавањем имовине града и свих Београђана износи 30 милиона динара, а ако се узме у обзир и штета на приватној имовини, она достиже скоро милион евра, рекла је секретарка за социјалну заштиту Наташа Станисављевић гостујући на ТВ Курир.

– У време пандемије, када се сви одговорно понашамо према буџету, уместо да 30 милиона динара определимо у неке друге програме, морамо да надокнадимо штету. Разбијене су жардињере, вађено је камење, оштећена је саобраћајна сигнализација, а то неко мора да надокнади. Тај новац у буџету Секретаријата за социјалну заштиту подразумева 80 одсто средстава за плате геронтодомаћице у Београду или 184.000 оброка у народним кухињама, плату за 564 личних пратилаца који воде рачуна о деци ометеној у развоју, плату 65 персоналних асистената за седам месеци, комплетно опремање три нова клуба за старије. Тај новац је јако значајан за Град Београд – истакла је Станисављевићева.

Она је нагласила да Град у време кризе није укинуо ни једно социјално давање.

– Успели смо и да унапредимо квалитет социјалне заштите. Имамо преко 45 права и услуга социјалне заштите и по томе смо највећи у овом делу Европе, што чинимо већ пет година уназад. Обим права неће бити умањен, али штета коју су вандали направили у граду не доприноси ничему. За тај новац 3.000 жена могло је да добије помоћ од додатних 10.000 динара, или да 2.500 најсиромашнијих суграђана добије помоћ од 11.700 динара – казала је Станисављевићева.

Она је подсетила да је заменик градоначелника Горан Весић најавио подношење кривичних пријава против оних који су одговорни и који су уништавали имовину града.

Градска секретарка подсетила је да у Саветовалишту за брак и породицу при Центру за социјални рад раде психотерапеути који помажу суграђанима у превазилажењу породичних проблема.

– У току ванредног стања колеге су организовале пружање подршке и путем телефона. Наш систем је увек активан и имамо правовремене одговоре на сваки изазов. Од првог дана ванредног стања, па све до увођења ванредне ситуације, доносили смо мере којима на најбољи начин штитимо интересе и корисника и запослених. Поступамо по смерницама Градског завода за јавно здравље и установе се редовно дезинфикују, запослени користе заштиту опрему, имамо дезобаријере, у прихватилиштима нису биле дозвољене посете, а ради спречавања ширења вируса поново смо увели превентивне добровољне изолације од 15 дана. Наши корисници су изузетно осетљиве категорије и предузели смо све мере да спречимо улазак короне у наше институције – нагласила је секретарка за социјалну заштиту.

Она је истакла и да је током кризе све време и без престанка радила служба помоћи у кући, те да су на терену тренутно 446 геронтодомаћице које пружају услуге за 1726 корисника. Оне не улазе у станове, сем тамо где је неопходно, јер је направљен систем који је довољно ефикасан да се не угрози здравље корисника, закључила је Наташа Станисављевић.