
понедељак, 17. фебруар 2025.
Суспендоване измене на мрежи линија градског превоза
На захтев градоначелника Александра Шапића, Секретаријат за јавни превоз суспендовао је Одлуку о измени линија градског превоза.
Прошле године, градоначелник Шапић је наложио да се размотри и достави предлог решења за квалитетније функционисање и појачање појединих линија градског превоза у централној зони града.
Узимајући у обзир да капацитети мреже и окретница у централном градског језгру дужи временски период функционишу на горњој граници капацитета, при чему не постоје могућности за њихово проширење или кретање возила ван оптерећених деоница, Секретаријат за јавни превоз је након вишемесечне анализе предложио да се део линија из удаљених места делимично скрати на терминусе на ободу уже градске зоне и да кроз уштеду времена, бољу проходност и појачање броја возила понуди корисницима значајно бољи интервал наиласка возила.
Све наведено представља Стратегију развоја јавног превоза, која је постављена пре много година, а којом је дефинисано да се терминуси у центру града растерете, да се превоз у овој зони у највећој мери обавља транзитним линијама, а да се корисници из ободних насеља превозе до преседачких позиција, одакле настављају даље своје путовање. Све то би допринело смањењу интервала полазака линија са сада просечних 11 до 15 минута на шест до осам минута.
Све ово је плод свакодневног праћења линија јавног превоза и саобраћаја, и неминовно је уколико желимо да линије јавног превоза брже и чешће долазе од тачке А до тачке Б. Само на овај начин може се повећати број полазака из насељених места ка центру. Секретаријат за јавни превоз наглашава да намерава да растерети и жуте траке. У крајњем билансу, путници би раније долазили на своје одредиште без обзира на једно преседање, а возила би до преседања ишла у двоструко краћим интервалима. Такође, од преседања би возила ишла у интервалим краћим од четири минута.
На захтев градоначелника, Секретаријат за јавни превоз суспендује измене траса линије ЈЛПП-а 704, 706 и 707, чији је почетак био предвиђен за 18. фебруар, а да ли ће и када ће бити поново донета, зависи искључиво од одлуке Градске управе.
Секретаријат за јавни превоз остаје при ставу да је ово најбоље решење за оно што су добили као задатак да са стручног аспекта припреме, а то је повећање ефикасности и фреквентности возила јавног превоза у Београду.