понедељак, 14. октобар 2019.

Радојичић: Београд све атрактивнија дестинација, развијамо туристичку понуду и приградских општина

Туризам је изузетно значајна грана за Београд и наш град има велике потенцијале који додатно могу употпунити његову туристичку понуду, рекао је градоначелник Београда проф. др Зоран Радојичић на отварању конференције „Туризам Србије – партнерства за будућност” у хотелу „Краун плаза”. 

На скупу на коме су учествовали министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић, градоначелник Новог Сада Милош Вучевић и туристички делатници Србије, градоначелник је подсетио да је главни град ове године остварио за пет одсто већи број туриста него прошле године.

– Веома сам задовољан јер се позитивни тренд наставља и желимо да резултати буду још бољи. Потенцијали Београда, како културно-историјски тако и природних добара су велики јер, ако говоримо о Великом ратном острву, Авали, Кошутњаку, Космају, то су све места која би многи градови света пожелели да имају. Само у том сегменту, концепт здравог града са огромним природним богатством представља велики потенцијал. У односу на 2014. годину, данас имамо скоро двоструко више хотела, од 67 дошли смо до бројке од 120, али потребе су још веће и важно је да се настави са изградњом и у наредном периоду. Све што улажемо у инфраструктуру директно или индиректно има реперкусије и на развој туризма. Највише гостију долази нам из Кине, Турске, Русије и земаља региона, а значајно је и то што нам све више гостију долази и из западних земаља. Земље са којима имамо добре политичке односе су земље из којих добијамо све више и више туриста. Захваљујући мудрој политици председника Александра Вучића, имали смо посете многих државника, а однос према њима и наше гостопримство се одражава и на наше туристичке потенцијале. – казао је градоначелник Београда.

Он је навео да је око 1,1 милион гостију прошле године посетило Београд и да је забележено око 2,4 милиона ноћења. Радојичић је истакао да су делегације које су у претходном периоду посетиле Београд фасциниране његовом понудом, а имају позитивне утиске о великим потенцијалима Београда, као што је Калемегдан. 

– Није довољно само да се стално истичу потенцијали, морамо да имамо боље резултате. Људи све више желе да путују и посећују нове дестинације, и ту је наша шанса. Више туриста долази у Београд не само због забаве и доброг провода. Све више њих посећује Народни музеј и Музеј савремене уметности, где је недавно наступила и Марина Абрамович. Музеј Николе Тесле је огроман потенцијал, испред тог музеја су редови. Прављењем већег простора, тај потенцијал ћемо још више користити – рекао је градоначелник.

Радојичић је нагласио и важност равномерног развоја туристичког потенцијала свих делова града, укључујући приградске општине.

– Туристи желе да упознају локално становништво и то је још један сегмент који можемо да развијамо – рекао је градоначелник, наводећи бројне манифестације на територији целог Београда, попут „Грочанског фестивала” и „Лета на Гардошу”.

Потпредседник Владе РС и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић подсетио је да нови закон о приватизацији бања треба да буде донет до краја године и да би он требало да реши проблеме који су се јављали у том процесу. Он је такође истакао да геополитичке прилике у свету не погодују развоју туризма, али да се ипак осећа раст од три до четири одсто на глобалном нивоу. 

– И следеће године се очекује више милијарди туристичких померања. Важно је што се визе укидају, авио-саобраћај је јефтинији, друмски саобраћај безбеднији. Технолошки напредак је видљив, а туризам је пионир у примени технологије. Ускоро ће више од 60 одсто резервација ићи електронским путем – нагласио је министар Љајић, додавши да се трендови мењају и расте градски туризам, у чему Србија види своју будућност.

Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић је истакао да је први услов за успех у туризму политичка стабилност и предвидљивост.

– То Србија апсолутно испуњава и зато смо постали атрактивни за посете иностраних туриста. Важан је наравно и садржај, и цела Србија има шта да понуди, али нам треба бољи маркетинг и нови вид презентације који ће ићи у корак са временом, новим технологијама и начином комуникације млађих генерација. Потребна нам је и боља инфраструктура, за шта је задужена држава и градови, али и већа улагања и више иницијативе приватног капитала. Највећи изазов је људски потенцијал, морамо имати довољно обучених људи и одржати садашњи позитивни тренд – казао је Вучевић, подсетивши да је Нови Сад ове године престоница младих Европе, а да ће 2021. године бити европска престоница културе.

После уводног дела конференције, одржане су панел дискусије „Промоција Србије на домаћем и међународном тржишту” и „Потенцијали, будућност и стратегија развоја туризма”, а представљени су и примери добре праксе – Јахорина и часопис „Национална географија”. У раду панела учествовао је в.д директора Туристичке организације Београда Миодраг Поповић, као и представници надлежних министарстава, туристичке организације Србије и Новог Сада, Привредне коморе Србије, ЈП „Србијашуме” и други туристички посленици.

Конференција је одржана у организацији „Адрија медија групе”, а институционални покровитељ је Министарство трговине, туризма и телекомуникација.