четвртак, 4. јун 2020.

Радови на Савском тргу ће бити завршени на јесен

Главни урбаниста Града Београда Марко Стојчић рекао је вечерас гостујући у Београдској хроници на Радиотелевизији Србијe, да ће радови на Савском тргу бити завршени на јесен.

Он је истакао да је зграда бивше железничке станице најзначајнија грађевина која ће доминирати тргом, поред споменика Стефана Немање.

– Водили смо рачуна да зграда бивше железничке станице остане најупечатљивији део будућег Савског трга. Импозантно ће деловати расвета будућег Савског трга која ће потпуно истакнути објекат, с обзиром на то да се ради о споменику културе. Када се све заврши, Београд неће да заостаје за Бечом, Будимпештом или неким другим градом. Споменик Стефану Немањи је још увек у Русији, где је ситуација због вируса корона поприлично озбиљна. Надам се да ће се до краја месеца створити услови да конвој крене из Русије – рекао је Стојчић и додао да ће овај споменик бити на највећем тргу у Београду.

Он је истакао да екипа са главним вајаром има рок од 45 дана да монтира споменик. 

– Ако екипа која монтира споменик дође до краја јуна, радови треба да се заврше до половине августа. Нама преостаје три до четири недеље да обавимо додатне радове, који се не могу завршавати док се не постави споменик. Разматра се и могућност да Музеј Николе Тесле буде у згради бивше железничке станице. Никола Тесла, као најзначајнији српски научник, толико је тога урадио и сигуран сам да би то била сјајна поставка – казао је Стојчић и додао да је то одлука Владе Републике Србије.

Он је истакао да ће у току лета бити готов и саобраћајни правац од Немањине до Савске улице. 

– У недељу ће бити завршени радови на деоници од Бајлонијеве пијаце до Француске. Од понедељка ујутру ће да функционише и саобраћај и јавни градски превоз. Пустићемо неколико недеља да саобраћај функционише нормално, а када крајем јуна односно почетком јула почне да опада интензитет саобраћаја, отворићемо следећу деоницу од раскрснице са Француском до Келемегдана. Оцењујемо у ком тренутнку ћемо да радимо односно да затворимо раскрсницу са Француском, како се не би десило да се у истом тренутнку ради и раскрсница Тадеуша Кошћушка – казао је главни урбаниста.

Осврћући се на пројекат четири булевара, он је додао да су се десиле непредвидиве ствари које су наслеђе из претходног периода.

 – Нисмо имали адекватну документацију о томе шта се налази испод улица. Када смо откопали улице, схватили смо да морамо променити пројекат што је изискивало промене и у динамици извођења радова и у набавци материјала. Спроводимо све строжије набавке и све више елемената уводимо како бисмо имали контролу над свим поступцима уколико дође до неког проблема. Главни проблем јесте што много радимо и нема довољног броја извођача – закључио је Стојчић.