петак, 2. јун 2023.

„Београдски сајам” ове године организује шездесет манифестација

Светски дан сајамске индустрије обележава се 7. јуна. Тим поводом, „Београдски сајам” сумира резултате и најављује да ће пословну годину завршити са чак шездесет организованих манифестација, што би био апсолутни рекорд у осам и по деценија дугој историји ове компаније.

„Као и сваке претходне прве среде у јуну, и као уважени вишедеценијски члан Глобалне асоцијације сајамске индустрије (UFI), ‘Београдски сајам’ властитим примером и овим поводом успева да подсети да су сајмови инструменти за тржиште добара и услуга, посебно за мала и средња предузећа. Они привлаче одличне инвестиције, утицајне људе на тржишту који троше више, разговарају с више људи и препоручују више брендова. Сајмови су медиј ‘лицем у лице’, који додаје јединствени ‘људски елемент’ од кључног значаја за изградњу пословних контаката. Они су и места за размену знања и сарадњу, што доводи до стварања идеја и пројеката који могу битно утицати на тржишне секторе, а такође имају озбиљан потенцијал да помогну у развоју нових индустрија. Сајмови подржавају развој трговине и инструмент су интернационализације, поспешују раст продуктивности, стварају нова радна места, како у оквиру изложбене индустрије тако и у пратећим активностима као што је туризам те подстичу економски и инфраструктурни развој. Реч је о универзално вредним приликама да излагачи представе своје производе и услуге, а да се посетиоци упознају са најновијим трендовима и иновацијама у разним индустријама”, истакнуто је у саопштењу из „Београдског сајма”. 

Светски дан сајамске индустрије има за циљ да истакне често и немерљиве позитивне економске, друштвене и културне ефекте које сајамске манифестације доносе локалним заједницама и глобалној привреди, размени идеја, искустава и иновација у свим областима живота важним за друштво и привреду у целини. Исто тако, континуирано повећавање медијске и комуникационе видљивости ове историјске бранше, старе много векова, једна је од кључних мисија и циљева овог празника којим се слави развој и успех.

„Према подацима Глобалне асоцијације сајамске индустрије (UFI) за претходну годину, са преко 493 милијарде евра пословне продаје за учеснике, око 50.000 изложби имало је невероватан утицај на глобалну економију. Поред тога, трошкови посетилаца и излагача ‘направили’ су више од 299 милијарди евра, како за ланац вредности изложбене индустрије тако и за активности у вези са туризмом. Својим пословним резултатима, ‘Београдски сајам’ је увелико на путу да се врати на позиције од пре пандемије и актуелних геополитичких превирања када је, према истраживању Економског института, сваки динар зарађен под куполама сајма у економији даље увећаван за готово два и по пута, а на нивоу компаније, као изолованог привредног друштва, и преко девет пута”, истакнуто је у саопштењу.