петак, 14. јануар 2022.

Радојичић: Унапређујемо возни парк ГСП-а, водимо рачуна о безбедности путника и еколошким стандардима

Градоначелник Београда проф. др Зоран Радојичић изјавио је за медије да је од 2014. године до сада купљено око 700 аутобуса, те да је од тада у унапређење јавног превоза и возног парка ГСП-а уложено око 150 милиона евра. Градоначелник је додао да се до пролећа очекује испорука још стотину возила на компримовани гас, од тога у фебруару и марту по 25. Циљ је, како је нагласио, да у наредних пет до шест година буду промењени сви аутобуси и да буду еколошки прихватљиви.

– Велики број аутобуса Градског саобраћајног предузећа „Београд” је замењен. Стало ми је да унапређујемо ово предузеће заједно са људима који га воде и да достигнемо ниво који желимо, а близу смо томе. Набавкама нових возила смо избацили из употребе аутобусе са „еуро2” моторима, а циљ је да мотори „еуро 2”, „еуро3” и „еуро 4” више не буду на нашим улицама – нагласио је градоначелник и додао да се у наредном периоду очекују велика улагања како би се достигао жељени ниво у смислу функционалности, комфора и еколошког унапређења.

Градоначелник је додао и то да је у наредних пет година планирана набавка још 500 еколошких аутобуса, сваке године по 100 аутобуса, као и да је свих 10 електричних соло аутобуса са опремом за пуњење испоручено Београду.

– Постављени су пунктови за пуњење електричних аутобуса на две локације – код Београда на води и Спортског центра „Милан Гале Мушкатировић”. Електрични аутобуси су тренутно у фази техничког подешавања, те се у најскоријем временском периоду очекује њихова редовна употреба. Са ових 10 имаћемо укупно 15 аутобуса на електрични погон, који ће саобраћати на две линије. Једна линија ће ићи од Београда на води преко Славије до Калемегдана, Улицом Тадеуша Кошћушка до СЦ „Милан Гале Мушкатировић”. Овим новим електричним аутобусима биће замењена возила која тренутно саобраћају на линији број 22А. Друга линија ће саобраћати од Вуковог споменика до Белвила и на тај начин дајемо допринос унапређењу животне средине – истакао је градоначелник Београда.

Радојичић је приликом обиласка саобраћајног погона „Космај” нагласио да се у овом највећем погону ГСП-а много води рачуна о безбедности путника и возача, те да су процедуре стриктне и да се свакодневно проверавају возила, контролише електрика, механика, сигнализација, кочнице. Сваки аутобус прође детаљну контролу. 

Сви аутобуси који су били у саобраћају пролазе кроз редовни ноћни преглед, навео је Радојичић и додао да уколико се посумња да нешто није у реду, тај аутобус не иде у саобраћај. Возило у саобраћај може да изађе тек након што је овлашћено лице у сектору одржавања дало сагласност и потписало путни налог.

– Само овај погон одржава 35 линија са преко 200 аутобуса. Одржавање у погону је организовано у три смене и ради се сваки дан у години, 24 сата дневно. Укупна просечна старост аутобуса на територији града Београда износи око 7,2 године, што се односи и на аутобусе ГСП-а и на возила приватних партнера заједно. На улицама Београда сваког дана саобраћа око 880 возила ГСП-а која, као што сам већ рекао, не напуштају гаражу док се не изврше све безбедносне провере. У Београду саобраћа и близу 500 возила приватних партнера – нагласио је Радојичић.

Градоначелник је указао на то да су возачи постали веома тражена радна снага у целом свету, али да готово свуда постоји мањак у односу на потребан број возача.

– У ГСП-у је тренутно запослено нешто мање од 3.000 возача, то отприлике и јесте број који је потребан, на граници смо. Људи који управљају овим предузећем воде рачуна о томе и труде се да одрже тај број. У ГСП-у нема возача старијих од 65 година, просечна старост је око 45 година, тако да и са те стране водимо рачуна о безбедности. Сигуран сам да ћемо у наредном периоду имати јавни превоз са возним парком на највишем европском нивоу – закључио је Радојичић.