уторак, 31. мај 2016.

Београдски ноћни маркет – ново, туристичко лице градских пијаца

Београдски ноћни маркет је јединствени фестивал хране и пића, који ће се одржати током летњих вечерњих сати на градским пијацама под слоганом „Ново лице пијаце”. Како је за Беоинфо рекла градска секретарка за привреду Тијана Маљковић, ово је начин да се афирмишу домаћи и локални производи, млади предузетници, породичне делатности и здрав начин живота.

– У плану је да се догађај „сели” с једне на другу локацију, тачније на укупно 31 пијацу, како би манифестација била промовисана свуда у граду. Пијаце су у свету део туристичке понуде, па смо зато и ми желели да их афирмишемо као туристички бренд – истакла је Маљковићева.

Она је најавила да ће манифестација почети на Бајлонијевој пијаци, где ће посетиоци имати прилику и да виде и купе производе старих заната, уз богат музички и забавни програм.

– Жеља нам је да Београдски ноћни маркет постане стална туристичка понуда и атракција којом ћемо допринети развоју и промоцији нашег града, а пијацама вратити стари сјај – навела је Тијана Маљковић.

Градска секретарка за привреду истакла је да је у години предузетништва ово још један начин како град следи политику републичке владе и подстиче локалне предузетнике.

Директор „Градских пијаца” Иван Сочо истакао је да су се пијаце са задовољством одазвале позиву да учествују у манифестацији и изразио наду да ће она постати традиционална.

–  Поред тога што су центри микроекономске активности на бројним локацијама, оне дају могућност малим и средњим предузећима и пољопривредницима да пласирају своје производе. Ово је и начин да постану туристичка атракција – нагласио је Сочо.

Он је подсетио да су „Градске пијаце” укључене у покрет „I love my local market”, који обухвата више од 1.200 градова са исто толико пијаца. Овај покрет велича институцију пијаце и њену традицију, културу здраве и свеже хране и производе врхунског квалитета. Зато Београдски ноћни маркет, додао је Сочо, има за циљ да купце и посетиоце из тржних центара врати на пијаце, како би им оне постале омиљено место за снабдевање. Неговање односа поверења између произвођача и купца – главни је задатак манифестације.

Подршку је дао „Ракиа бар”, а на конференцији за новинаре у овом кафе-бару у Земуну Тијана Маљковић и Иван Сочо позвали су Београђане и туристе да дођу на Бајлонијеву пијацу 3. јуна, од 18 до 24 часа, како би на почетку манифестације могли да се увере у њене изазове и лепоте и осете гастрономско уживање.   

Михајло Стевановић, представник „Ракиа бара”, изразио је велико задовољство што се велики броj излагача пријавио и препознао идеју и циљ ове манифестације.

Београдски ноћни маркет наставиће се на пијаци „Сењак” 17. јуна и на „Каленићу” 1. јула, од 18 до 1 час после поноћи.

Манифестација се организује уз подршку Града Београда, ЈКП „Градске пијаце” и Туристичке организације Београда.