среда, 6. фебруар 2019.

Метро – заједнички развојни пројекат Београда и Србије

Концепт метроа подразумева постојање две линије које треба да почну да се граде, као и четири линије БГ воза који ће заједно чинити високо капацитетни независни шински систем, казао је помоћник градоначелника Андреја Младеновић, гостујући на Студију Б.

– Према студији коју ради француски „Ежис” добићемо све смернице линија, од којих прва треба да иде од Макишког поља до Миријева, а друга од Железничке станице „Земун” до Устаничке на Вождовцу. Укрштање те две линије биће на Савском тргу и 2020. године се очекује почетак радова на Макишком пољу. Ми овај посао радимо заједно са републиком, уз велику подршку председника и Владе Републике Србије, јер ово није само београдски већ и велики развојни пројекат. Ова година даће слику како ће пројекат бити финансиран и ко ће га градити, а неопходно је нагласити да метро не може функционисати без БГ воза, који ће са четири линије употпунити овај систем и обухватити готово цео град – истакао је Младеновић, нагласивши да је метро развојни пројекат којим се, између осталог, подиже и цена грађевинског земљишта.

Говорећи о новом концепту Савског трга, Младеновић је оценио да ће он бити спој старог дела града са новим – Београдом на води.

– Савски трг ће бити враћен пешацима, али ће бити и саобраћајно добро повезан, а у његовом центру ће бити Споменик Стефану Немањи, оснивачу српске државе. Наша делегација је боравила у Москви и могла је да се увери како теку радови на изради споменика, а јуче је била и приређена изложба радова у Старом двору на којој се могло видети како ће изгледати Савски трг. То ће бити ново место за окупљање, са зградом железничке станице као музејом и Београдом на води, Савском променадом и правим изласком на реке. Ми очекујемо да почетком јесени завршимо уређење трга, поставимо споменик и то место ће постати један од репрезентативних делова града – казао је Младеновић.

Он је подсетио да ће концепт трга имати хуманији и зеленији изглед, јер ће ту бити и дрвореди, а као место где ће се укрштати две линије метроа он ће саобраћајно и даље имати доминантну улогу.

Младеновић је подсетио да је почело и поплочавање Трга републике и да је већ постављено око 200 квадратних метара гранитних плоча.

– Трг републике обухвата око 1,5 хектара и имаће сасвим модернији карактер. Биће уклоњено 150 физичких баријера, поставиће се 350 квадрата зеленила, посадити стабла и поставити ново осветљење. Очекујемо да поплочавање буде завршено до априла, када ће се прећи на саобраћајнице. Уместо асфалта биће постављене коцке и место за нове шине, јер је планом предвиђено да од Славије до Калемегдана иде трамвај. Претварањем Васине улице у пешачку зону, што ће се десити премештањем тролејбуса на терминус у Дунавској и изградњом подземне гараже, добићемо другачији изглед центра града са пешачким зонама, попут свих модерних светских престоница – истакао је Андреја Младеновић.