недеља, 21. април 2019.

Весић: Младеновац и Лазаревац на мапи БГ воза

Град Београд је заједно са „Железнцама Србије” договорио да се линије Бг воза прошире до Лазаревца и Младеновца, што ће житељима ових приградских општина обезбедити брзу везу са центром престонице. Систем Бг воза је најтачнији и најсигурнији део јавног превоза, а његовим линијама, које су тренутно редуковане због реконструкције пруге, дневно се у просеку превезе око 35.000 путника, пише лист „Ало”.

– Одлука о проширењу линија веома је важна за становнике наведених приградских општина. У наредних неколико недеља имаћемо три поласка из Младеновца према Београду и четири у супротном смеру. Поласци ће бити у шпицу, између 6 и 7 сати ујутру и 15 и 17 часова по подне. За почетак толико можемо да урадимо, јер се пруга реконструише и нема могућности за више полазака – каже за „Ало” заменик градоначелника Горан Весић.

Према његовим речима, када радови на прузи буду окончани, биће повећан и број композиција, а поласци организовани на пола сата. 

– У овом тренутку БГ воз иде до Ресника, што значи да продужавамо линију укупно 36 километара, до Младеновца, а обухватићемо и општину Сопот, односно Ђуринце – прецизирао је Весић.

Он наводи да ће продужена линија до Лазаревца бити пуштена 8. децембра.

– Тада ће и ова приградска општина бити повезана са Београдом, као и Барајево. У плану је да одмах кренемо с поласцима на пола сата – објашњава заменик градоначелника.

Весић истиче да се преговара са неколико страних кредитора како би и друге линије БГ воза биле проширене. 

– Размишљамо о успостављању линије од Земуна до Сурчина, која би повезала Аеродром „Никола Тесла” и Национални стадион, као и линије која би спојила Карабурму и Макиш. Истовремено, донели смо одлуку да разговарамо са Градом Панчевом око продужења линије од Овче до Панчева, како би његови житељи такође били интегрисани са Београдом. То подразумева и преговоре о подели трошкова – каже Весић за „Ало”.

Имали смо састанак са „Железницама Србије” и договорили смо се да све станице БГ воза буду преуређене, наводи Весић.

– Прави се план реконструкције сваке станице, која ће имати валидаторе, тачније физичке препреке, што значи да без „бус плус” карте неће моћи да се уђе. Уз то, договорена је и реконструкција станице „Вуков споменик”. Град ће наредне године комплетно реконструисати плато изнад станице, а „Железнице Србије” саму станицу – појаснио је заменик градоначелника.

У српској престоници постоји 476 линија аутобуса, трамваја, тролејбуса и БГ воза. Сваког дана јавни превоз користи 2,5 милиона путника, а његова возила пређу 436.000 километара.