петак, 22. април 2022.

Весић најавио јавни превоз на рекама до краја наредне године

Јавни превоз Савом и Дунавом почиње до краја наредне године на два путничка брода, да би 2024. и 2025. године у саобраћај била пуштено још по четири брода сваке године, уколико ову одлуку потврди новоизабрана Скупштина града Београда, изјавио је Горан Весић, заменик градоначелника Београда, гостујући у јутарњем програму ТВ Прва.

– Београд ће имати две линије за јавни речни превоз, црвену и плаву. Црвена линија од Блока 45 до СРЦ „Милан Гале Мушкатировић” биће пуштена у три фазе, односно три године. Фаза А: Блок 70 – Ада Циганлија – ТЦ „Галерија” – Бранков мост, Фаза Б: Блок 45 – Блок 70 – Ада Циганлија – ТЦ „Галерија” – Бранков мост и Фаза Ц: Блок 45 – Блок 70 – Ада Циганлија – ТЦ „Галерија” – Бранков мост – Бетон хала – СРЦ „Милан Гале Мушкатировић”. Плава линија од Борче до Аде Хује биће такође пуштена у три фазе, односно три године и то су Фаза А: Земун кеј – СРЦ „Милан Гале Мушкатировић”, Фаза Б: Борча – Земун кеј – СРЦ „Милан Гале Мушкатировић” и Фаза Ц: Борча – Земун кеј – СРЦ „Милан Гале Мушкатировић” – Ада Хуја. Грађанке и грађани Београда користиће речни јавни превоз на исти начин и под истим условима као што у оквиру ИТС функционишу линије осталих подсистема јавног линијског превоза путника, аутобуски, трамвајски, тролејбуски, што значи да ће и на овим линијама важити БеоГРАДСКА картица – рекао је Горан Весић. 

Он је прецизирао да је на тендеру за избор партнера Града Београда победила компанија „Беорека”, а да је јавни тендер трајао 52 дана, од 30. децембра 2021. године до 21. фебруара.2022. године.

– Београд има скоро две стотине километара речне обале на две велике европске реке. Невероватно је да обале не само да нису биле уређене и повезане са градским језгром него да реке нису коришћене за јавни превоз. Скоро осам година сам се борио да се створе сви нормативни предуслови да Београд добије речни превоз. Сада смо у томе успели за бољи и квалитетнији јавни превоз који је еколошки прихватљив – рекао је Горан Весић.