петак, 24. фебруар 2023.

Шапић: Београд ће се у наредних пет година променити више него у претходних 25

Очекујемо да ових дана буде издата грађевинска дозвола која ће омогућити израду платформе испод Старог савског моста са које ће кренути његова демонтажа. У току лета би требало да почну радови, а рок од момента када кренемо да га скидамо за изградњу новог моста је две године, изјавио је градоначелник Александар Шапић.

Он је гостујући у емисији „Фокус” на ТВ Б92 рекао да ће Нови савски мост већ суштински саобраћајно да измени Београд, јер ће имати четири траке, трамвајске шине и бициклистичке и пешачке стазе. 

– Рашчишћавамо део између Бранковог моста, Тржног центра „Ушће”, Хајата и железничког моста, ту се прави једна нова саобраћајница која ће да „покупи” саобраћај са Новог Београда, да га пусти ка Земуну о обрнуто. Већ ове године „пробићемо” Булевар Зорана Ђинђића до Булевара Владимира Поповића тако да ће грађани оданде моћи да иду лево на велику петљу и одмах на Бранков мост за Земун или десно на Нови савски мост – објаснио је градоначелник.

Управо сада се, како је рекао први човек престонице, спрема потписивање уговора, јер је идејни пројекат завршен и процењена је вредност тунела који од Економског факултета треба да изађе код Улице деспота Стефана. 

– Нови савски мост тада постаје саставни део једног великог пројекта чији је циљ премошћавање два најдаља дела града тако да се истовремено смање и загађење и гужва у саобраћају. Завршетак свих ових великих пројеката поклопиће се 2028. године са пуштањем прве линије метроа и то онда неће бити исти град. Ово је реалност која је уједно постала наша неопходност и срећан сам што као градоначелник имам прилику да учествујем у овим променама и урадим неке историјске ствари. Зато се грдно варају они који мисле да могу да ме зауставе неке петпарачке дневне ствари и интересне групе, јер сам дошао овде да оставим нешто иза себе – рекао је Шапић. 

Он је подсетио да се у Београду паралелно са изградњом метроа раде други велики саобраћајни пројекти који ће изменити саобраћајну слику града. 

Према речима градоначелника, очекује се да у току лета Савско шеталиште потпуно другачије изгледа, бар што се тиче броја сплавова и њиховог окружења. 

– Паралелно са тим крећемо и у обнову Савског шеталишта и излазимо са планом за сплавове и на осталим обалама. Очекујем да у ово време следеће године више неће постојати ниједан „дивљи” сплав – рекао је Шапић.

Он се осврнуо и на План детаљне регулације дела Булевара краља Александра и рекао да је актуелни план из 2009. године промењен, те да ће трамваји ићи до Устаничке улице, а да ће од Устаничке до Смедеревског пута булевар бити проширен са по две саобраћајне траке, али без трамвајске мреже.

Градоначелник је говорио и о одлуци Скупштине града да раскине уговор са „Кенткартом” и изразио уверење да Град неће плаћати пенале због превременог раскида уговора. Када уговор званично буде раскинут, сва контрола и наплата карата прећи ће на Град Београд и новоосновано предузеће, а то ће, како је рекао, бити први пут за 12 година да ће Град имати увид у наплату карата и контролу над њом, а самим тим и над финансијама.

Он је изјавио да очекује да ће грађани са „београдском картицом”, која ће заживети до краја године, поред свих попуста бити у прилици да помоћу QR кода сазнају шта је све Град за њих припремио, те да ће на годишњем нивоу моћи да уштеде и до неколико хиљада евра свог буџета.

Шапић је рекао да очекује да ће за десетак до петнаест дана бити отворен јединствени број (11-0-11), који ће значајно олакшати грађанима комуникацију са градским службама будући да су све припреме у завршној фази.