петак, 9. август 2013.

Првих десет „Соларисових” аутобуса од данас на улицама Београда

Градоначелник Београда Драган Ђилас са сарадницима присуствовао је данас промоцији првих десет возила набављених у склопу реализације пројекта обнове возног парка  ГСП „Београд”, који подразумева набавку 200 аутобуса пољског предузећа „Соларис”.

Ови аутобуси типа „Урбино 18“ пољског произвођача „Соларис” од данас саобраћају на линијама 16, 17, 18, 23, 31, 88 и 95. Тиме је почела реализација Уговора за набавку 200 нископодних зглобних аутобуса између ГСП „Београд” и компаније „Соларис”. Набавка нових возила се финансира кредитом Европске банке за обнову и развој. По испоруци свих двеста зглобних аутобуса до краја новембра ове године, возни парк ГСП-а биће битно подмлађен, односно просечна старост аутобуског подсистема биће око шест година.

– Задовољан сам што ће грађани Београда добити нове климатизоване аутобусе, којима се данас превозе и људи у Европи, али и у земљама где су дневне високе температуре више од наших. Добро је што је ово предузеће доведено до нивоа да и врућине преко 40 степени нису реметиле рад. Зато честитам свим запосленима који су овог лета одрадили велики посао. Сигурно ће им бити лакше и ове зиме и наредног лета јер ће имати 200 нових „соларисових” аутобуса, климатизованих и опремљених камерама, које ће повећати безбедност запослених. Возила су од најквалитетнијих материјала, што ће сигурно омогућити Београђанима да имају квалитетнији превоз. У ове четири године преко 400 нових аутобуса ће се појавити на улицама Београда, што код ГСП–а што код приватника, уз нове трамваје и тролејбусе. Приближавамо се томе да следећег лета немамо на улицама ниједан аутобус без климе. Пројекат са „Икарбусом” и ФАП-ом координира председник Скупштине града Александар Антић. Верујем да ћемо и тај пројекат реализовати са републиком, који ће омогућити и рад домаће индустрије, а у исто време биће замењн део старих аутобуса. Разлику између ових аутобуса и „Икарбусових” од пре 12 година Београђани ће лако приметити – истакао је градоначелник Ђилас.

Према његовим речима, у последњих месец дана повећана је и продаја карата што ће омогућити бољи рад ГСП-а.

– Ако се тај тренд настави, оствариће се врло амбициозан план главног градског превозника да предузеће врати дуговања и да буде стабилна компанија у годинама које су испред нас – најавио је  градоначелник.



Директор ГСП „Београд” Небојша Ћеран истакао је да ово предузеће истовремено смањује трошкове одржавања и инвестира у набавку нових возила.

– На тај начин стварамо квалитетније услове за превоз Београђана и подижемо ниво наше услуге. ГСП је претходне године обављао делатност са аутобусима просечно старим више од десет година, а овим инвестиционим циклусом стварају се услови да лети грађане превозе климатизовани, а зими загрејани аутобуси, као и да они буду нови и безбедни. Камере у новим аутобусима омогућиће да буду регистровани евентуални вандалски догађаји, а мотор „еуро 5” ће мање загађивати ваздух. ГСП ће свој инвестициони програм наставити уз подршку града Београда, јер је то једини начин да ово предузеће буде успешније – истакао је Ћеран.

Адам Желински из „Солариса” рекао је да је ово велики успех за пољско предузеће и изразио уверење да ће ових 200 аутобуса значајно побољшати стандард превоза Београђана. Председник Надзорног одбора ГСП-а Драган Стефановић истакао је да су нова возила велика помоћ ГСП-у, који ће показати да заслужује своје место у Београду и на Балкану, али и грађанима Београда, који треба да их сачувају.

Миливоје Гаћевић, који је у ГСП „Београд” 21 годину возио аутобусе а већ пет година обучава нове возаче, истиче да за све то време није видео боље аутобусе.

– „Соларисови” аутобуси су изванредни. Прва вожња показала је да имају добре кочнице, точкови имају посебно вешање, што значи да су веома удобни, аутоматска клима је одлична. Безбедност повећава и то што не могу да крену док се врата не затворе, а девет камера у сваком од њих су изузетно битне и за возача и за путнике – рекао је Гаћевић.

Нова возила компаније „Соларис” поседују карактеристике најсавременијих аутобуса градског типа – имају дизел моторе „еуро 5” генерације, са уграђеном електронском контролом система за кочење и системом за даљинско праћење возила. Нископодни су, климатизовани, опремљени најсавременијим видео-надзором – девет камера које снимају спољни и унутрашњи простор, све детаље вожње и десну бочну страну за улазак и излазак путника. Аутобуси имају и механичке рампе за улазак инвалида на другим вратима.

Капацитет возила је 40 места за седење и 100 места за стајање. Такође, водило се рачуна о безбедности и комфорности радног места возача, тако да возила имају затворену кабину са камером и паник-тастером. Гарантни рок возила је две године, односно 200.000 пређених километара.
То је свакако један од најзначајнијих пројеката у оквиру програма обнове возног парка ГСП-а, који је започет 2009. године и који реализује град Београд. Последњи од 200 аутобуса у нашем граду очекује се до децембра 2013. године.

Представљању нових аутобуса присуствовали су помоћник градоначелника Александар Бијелић, градски секретар за саобраћај Бојан Бован и директор Дирекције за јавни превоз Зоран Шарац.