среда, 5. јун 2019.

Весић: После 35 година, нова трамвајска веза преко Саве

Након 35 година, данас је трамвајским шинама премошћена река Сава, што се први пут догодило 1984. године, када је стари савски мост реконструисан за трамвајски саобраћај према Блоку 45, рекао је заменик градоначелника Горан Весић приликом прве пробне вожње трамваја преко Моста на Ади.

Овом важном догађају за саобраћај у Београду присуствовали су председник Скупштине града Никола Никодијевић, помоћник градоначелника Андреја Младеновић, начелница Градске управе Сандра Пантелић, заменица председника Скупштине града Андреа Радуловић, главни урбаниста Марко Стојчић, чланови Градског већа, градски секретари, као и председници општина Чукарица и Раковица.    

Весић је истакао да је Београд чекао 35 година да суграђани имају још једну трамвајску везу за два различита краја у граду и додао да су од данас и Чукарица и Раковица, посредно и Савски венац, директно повезани са Новим Београдом и грађани који путују са ових општина моћи ће веома брзо да дођу у други део града.

– Овај посао трајао је скоро годину и по дана и уложено је скоро две милијарде динара. Постављено је 2,7 километара нових трамвајских шина, а урађене су и нове шине према Улици Ђорђа Станојевића на Новом Београду, као и на силазу према Радничкој улици. Такође, урађене су и две потпуно нове станице дужине 75 метара, као и једна нова исправљачка станица и четири потпорна зида – рекао је заменик градоначелника и прецизирао да је један потпорни зид према Топчидерском брду, а да су три према Бановом брду.

Заменик градоначелника је изразио задовољство јер је, како каже, на овај начин показано да Град Београд испуњава обећања. 

– Пре неколико година смо рекли да ћемо повезати Нови Београд са Чукарицом и Раковицом трамвајском мрежом и то смо урадили. Захваљујем и компанијама „Енергопројект” и „Колос” које су овај пројекат урадиле у року, који је био до ноћас у поноћ – рекао је Весић.

Према његовим речима, у наредних месец дана на овим шинама одвијаће се пробне вожње, што је предвиђено по закону, када ће се шине испробавати под различитим оптерећењима и различитим врстама трамваја. 

– За почетак, овом трасом од 5. јула саобраћаће две линије 11 и 13. Пример линије 13 управо говори колико је ова трамвајска веза важна. Она повезује Баново брдо и Блок 45. До сада су људи са Бановог брда путовали Булеваром Живојина Мишића, поред старе железничке станице, па преко старог савског моста да би дошли до Блока 45, који је ваздушном линијом Бановом брду много ближи – рекао је Весић и објаснио да је слична ситуација са линијом 11, која повезује Калемегдан и Блок 45, и која више неће саобраћати преко старог трамвајског моста на Сави, већ преко Моста на Ади.

Говорећи о саобраћајном уређењу у главном граду, Весић је нагласио да је ово први од многих саобраћајних пројеката који ће бити урађени.

– Сви пројекти у Београду су повезани, а да би се уклонио стари трамвајски мост на Сави и поставио нови, услов је да се овде уведе трамвајски саобраћај. До караја године ће бити завршен пројекат уклањања старог савског моста и изградње новог. Он ће бити премештен на другу локацију и служиће као пешачко-бициклистички мост, а будући нови савски мост имаће четири саобраћајне траке и две трамвајске пруге, и директно ће повезивати Нови Београд преко будућег кружног тока код Ушћа и проширеног Земунског пута са центром града – рекао је он и додао да је у наставку новог савског моста градски тунел, који ће почињати код Економског факултета, а завршавати се у Булевару деспота Стефана. 

Весић је подсетио да је обилазница око Београда у завршној фази и да је преостала још деоница код Бубањ потока према Ибарској магистрали, као и да се поред тога ради магистрална тангента, што је унутрашња обилазница, али и најважнији пројекат – почетак изградње београдског метроа.

– До краја 2020. године почеће изградња метроа. Метро се овом граду обећава од 1971. године, али ми смо урадили скоро све припремне радове. Преостало је да се заврши још само неколико пројеката, као што је студија изводљивости са идејним пројектом која почиње у јуну и када она буде завршена, на Макишком пољу почиње градња метроа – истакао је Весић. 

Заменик градоначелника је овом приликом истакао да је поносан на раднике који су овај пројекат завршили на време, чиме је омогућен прелазак на други пројекат измештања старог савског моста. 

– Показујемо да водимо рачуна да се овај град развија, јер он се из дана у дан све више шири, има све више становника, а сваке године се на улицама појави 50 хиљада аутомобила више. Данас је велики дан за Београд и заједничким снагама трудимо се да наш главни град буде боље место за живот – закључио је Весић. 

В.д. директора ГСП-а Радиша Момчиловић је истакао да ово има велики значај за грађане Београда јер ће, када се успостави трамвајски саобраћај, линије 11 и 13 ићи преко Моста на Ади. Како је рекао, у наредном периоду се планира и реконструкција трамвајских шина и контактне мреже на потезу према Раковици, чиме ће се створити услови да се успостави директна трамвајска линија између Раковице и Новог Београда.