petak, 20. januar 2017.

Najam garaža na trideset godina u Kneza Miloša

Do kraja marta Grad Beograd dobiće građevinsku dozvolu za izgradnju garaže ispod Ulice kneza Miloša, u kojoj će moći da se smesti 425 automobila, kaže za Novosti gradski menadžer Goran Vesić. Prema njegovim rečima, garaža će se graditi tako što će građanima ponuditi javno-privatno partnerstvo. Podzemni parking protezaće se od Nemanjine do Gazele, a predviđeno je da se vozilima ulazi i izlazi na tri mesta duž ulice.

– Dobićemo dve nove trake, pored već postojećih pet, što će rasteretiti saobraćaj, a trotoari će biti uži. Sada na ulici postoji oko 220 parking mesta, a ovom izgradnjom dupliraće se njihov broj – objašnjava Vesić.

Glavni gradski menadžer objašnjava da će grad polovinu broja parking mesta ponuditi građanima da iznajmljuju na trideset godina, što će koštati, u zavisnosti od lokacije, između 20 i 30 hiljada evra.

– Nismo još definisali konačnu cenu – kaže Vesić, objašnjavajući da će žitelji ove ulice plaćati malu mesečnu zakupninu.

Izgradnja garaže ispod ulice nije komplikovana jer je to samo jedan nivo ispod zemlje. Otvaranjem ulice omogućiće se lakši pristup infrastrukturi: vodovodu, struji, telefonskim kablovima, koji će biti smešteni ispod sloja asfalta i plafona garaže. 

Sličan model finansiranja i izgradnje podzemnih garaža izveden je u Barseloni. Grad planira da na sličan način dođe do novca, kojim bi se gradila garaža u Njegoševoj, gde je takođe planirano da se ispod skoro cele ulice, od Kursuline do Beogradske, za građane naprave podzemna parking mesta. 

– Tako ćemo finansirati i podzemnu garažu u Bulevaru kralja Aleksandra, od češke ambasade do Pravnog fakulteta, zatim garažu u Takovskoj. Taj sistem može da funkcioniše u ovim delovima grada gde ljudi mogu da plate smeštaj automobila – zaključuje Vesić.

Garaža ispod Studentskog trga ima građevinsku dozvolu za 750 vozila. Čeka se rešenje o izmeštanju trolejbusa. 

– Postoji više opcija. Radimo okretnicu u Dunavskoj, a u planu je kupovina trolejbusa koji određeni deo trase mogu da voze na baterije – ističe Vesić, naglašavajući da je za centar grada potrebno oko 60 novih električnih autobusa da bi se potpuno zamenio saobraćaj trolejbusima.