petak, 16. mart 2018.

Vesić: Postavljanjem šina na Mostu na Adi počinje niz infrastrukturnih radova u Beogradu

Gradski menadžer Goran Vesić rekao je gostujući u Beogradskoj hronici da će u Beogradu u narednom periodu biti realizovani važni infrastrukturni projekti, čija je realizacija usko povezana i međusobno uslovljena. On je najavio postavljanje šina na Mostu na Adi, izgradnju novog savskog mosta, premeštanje starog na drugu lokaciju uz konsultaciju struke i građana oko novog mesta, kao i izgradnju tunela koji će povezati Karađorđevu ulicu i Bulevar despota Stefana. 

Vesić je istakao da je postavljanje šina na Mostu na Adi veoma važan i veliki posao. Danas su počeli pripremni radovi, naveo je gradski menadžer, a posao je dobio „Energoprojekt”, što mi je posebno drago jer je u pitanju domaća kompanija koja pobeđuje na tenderima u konkurenciji stranih. 

– Završetak radova planiran je za 14 meseci, odnosno sredinom maja sledeće godine. Prave se dva nova stajališta, kod petlje u Radničkoj i sa novobeogradske strane, a saobraćaj će se odvijati normalno tokom radova. Kada radovi budu završeni, Rakovica i Banovo brdo biće šinski povezani sa Novim Beogradom, što znači da će putovanje iz tih delova Beograda na drugu stranu Save trajati desetak minuta. Posao je vredan oko milijardu i 650 miliona dinara, a po završetku radova odmah će se krenuti sa izgradnjom novog savskog mosta na mestu sadašnjeg Starog tramvajskog. Do kraja godine biće završen projekat novog savskog mosta, početkom sledeće će biti raspisan tender, da bi prvog dana kada tramvaji budu krenuli preko Mosta na Adi počela izgradnja novog savskog mosta. Stari most će istovremeno biti repariran i premešten na drugu lokaciju o kojoj će odlučiti struka. Moje mišljenje je da bi zgodno mesto bilo u blokovima na Novom Beogradu, jer bismo tako spojili taj deo grada sa Adom Ciganlijom. Beogradu je potreban pešačko-biciklistički most koji povezuje Novi Beograd i Adu Ciganliju, jer bismo tako rasteretili ulaz na Adu, Most na Adi, smanjili broj automobila na najposećenijem beogradskom letnjem izletištu, a građani Novog Beograda i Zemuna bi na mnogo jednostavniji način stizali do Ade Ciganlije.  Ipak, pitaćemo struku i Beograđane, jer ovo je samo moja ideja i sigurno je da ćemo čuti još mnogo dobrih – rekao je Vesić. 

On je dodao da će novi savski most imati četiri saobraćajne trake, ali i pešačku i biciklističku stazu.

– Kod Ulice Vladimira Popovića i Zemunskog puta radiće se pristupne saobraćajnice, a na mestu sadašnje Autobuske stanice u Karađorđevoj ulici u isto vreme počećemo sa izgradnjom tunela koji će povezati Karađorđevu ulicu i Bulevar despota Stefana. Taj tunel će biti dug dva kilometra, koji će omogućiti da se sa Novog Beograda do Pančevačkog mosta stigne za desetak minuta. Taj tunel bi trebalo osetno da rastereti saobraćaj u centru grada, ali i da smanji broj vozila u centru između 11 i 14 odsto. Zbog svega toga za nas je jako važan današnji početak postavljanja šina na Mostu na Adi, jer su svi veliki infrastrukturni radovi koje smo danas pomenuli usko povezani – poručio je Vesić. 

Govoreći o stanju beogradskih ulica i rupa koje se pojavljuju nakon završetka zime, Vesić je podsetio da smo i pored blage zime imali dane sa ekstremno hladnim temperaturama. 

– Tokom zime na ulice Beograda bačeno je oko 13.000 tona soli, što je prilična količina, a budući da su gradske ulice stare i da velika većina nije rekonstruisana decenijama, neminovno je da se početkom proleća pojave rupe. Asfalt ne oštećuje samo so, već voda i led takođe. Popravak ulica je počeo pre sedam dana, a od tada je sanirano oko 2.500 oštećenja. „Beograd-put” radi na sanaciji, u pitanju je veliki posao, a iskoristio bih priliku da još jednom apelujem na građane da preko „Beokoma” ili sajta Grada Beograda prijave probleme poput ovih. JKP „Beograd-put” održava ulice na 10 beogradskih opština, dok smo za sedam prigradskih opština organizovali poseban tender da bi kompanije iz tih delova grada dobijale posao. To znatno ubrzava proces popravke ovih nedostataka, da ne bi „Beograd-put” sa teškim mašinama išao do Sopota ili Lazarevca. U narednom periodu čeka nas veliki posao obnove gradskih ulica. U Beogradu postoji oko 1.800 kilometara ulica kojima saobraća gradki prevoz, a građani će uskoro imati priliku da čuju rezultate analize koju upravo radimo. U pitanju je snimanje ulica specijalnim kamionom, koji utvrđuje stanje i debljinu asfalta, ali i stanje infrastrukture koja se nalazi ispod kolovoza. To će nam dati odgovor na pitanje koje ulice je potrebno rekonstruisati prve – naglasio je gradski menadžer. 

Vesić je najavio i nastavak uređenja Karađorđeve ulice, koji će uslediti za nekoliko meseci. Kako je rekao, do kraja marta biće raspisan tender za uređenje Karađorđeve ulice, od Brankovog mosta do Pariske. 

– Istovremeno će biti urađena i rekonstrukcija Savskog keja na tom potezu, a do kraja godine biće izmeštena i železnička pruga. Biće urađen novi kolovoz i biciklističke staze koje će na nekim delovima biti dvosmerne. Takođe, postojaće pešačka staza i na mestima gde sada prolaze tramvaji imaćemo jedan prelepo uređen deo grada koji se u potpunosti uklapa u rekonstruisane fasade u Karađorđevoj. Vrednost tendera za Karađorđevu ulicu i Savski kej je oko 900 miliona dinara. Do kraja marta biće raspisan i tender za rekonsatrukciju Trga republike, vredan preko 400 miliona dinara. Radiće se kompletno popločavanje na 1,5 hektara i taj trg će konačno izgledati onako kako bi trebalo da izgleda centralni trg jedne evropske metropole. Saobraćaj neće biti izmešten, ali će biti usporen. Drugi deo uređenja Trga republike uslediće kada se bude gradila zgrada opere i baleta. U narednih sedam dana biće raspisan i tender za uređenje Nušićeve ulice, dela koji je sada u pešačkoj zoni i koji će biti u potpunosti popločan – istakao je Vesić. 

On je podsetio da se Beograd nekoliko godina borio za dobijanje organizacije Finalnog turnira Evrolige 2018. godine.

– Posle velikog truda, na kraju smo uspeli, pa je sada prilika da u potpunosti iskoristimo šansu koja nam se ukazala. Tu ne mislim samo na sportski aspekt i priliku da uživo vidimo najbolje evropske klubove i njihove igrače, već i da naši hotelski kapaciteti budu popunjeni. Ne sumnjam da ćemo se kao i uvek dobro predstaviti kao grad, što je pozitivno za imidž države i grada – poručio je Vesić.